Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

välkomna alla nya! grattis till de små som växer i era magar!

jag har två snitt i bagaget, juni 08 och januari 10, och mitt tredje blir (om allt går som det ska) i november. dvs två snitt inom 10mån. efter två snitt 'får man inte' föda vaginalt här i örebro, men det gör inget för min del då jag alltid haft planerade snitt.

ego: har passerat 20+ nu, och det känns himla bra. jag har stenkoll på sparkarna, jag går inte upp om mornarna förrän lillebror har gett ifrån sig kickar så att jag lugnas ngt. sen dricker jag mkt kolsyra då jag märkt att han blir galen av det, så att jag kan känna mig lugn i ngr timmar.. stackars barn som aldrig får har det lugnt och mysigt där i magen, men oj vad nipprig jag blir annars.

• StarfighterPilot

stackars er som är höggravida i denna värme. jag ska inte klaga som 'bara' är i v.21+0 idag, men herregud, man vet ju inte vart man ska ta vägen! tagit ngr dopp i dotters pool på tomten, men usch, det är ju bara tillfälligt. men nej, ska inte klaga! :)

imorn är det ½år sedan elise föddes. tänk vad tiden går men ändå står still.

• StarfighterPilot

idag är det som sagt ½år sedan elise föddes - död. vet att vi fotade 74st foton då, men har inte kollat på dem förrän idag. så fin hon var vår lilla ängel.. hon ser så nyfödd och levande ut. mitt hjärta brister när jag tänker på att hon inte lever eller ens levde då. :(
    fann även en filmsnutt på ca.30sek med vår ängel. känns fint att ha.

usch, varför läker inte tiden detta sår??

• StarfighterPilot

elwiras mamma, jag håller alla tummar och tår jag har för att ett litet hjärta ska slå i din mage! <3

• StarfighterPilot

idag kommer mina tjejers gudmor på besök. hon bor vanligtvis i australien, så egentligen skulle vi ha haft dop för elise nu i dagarna då gudmor sällan är i sverige. men så blir det ju inte.. men vi kallar henne gudmor ändå, och hon har tagit till sig den vackra rollen som gudmor till en ängel, vilket känns bra.

usch, hur klarar alla ni denna värmen? mina fötter ser ut som bollar och är stekheta och ömma. känns som om jag bor i dotterns pool just nu, hah.

kram allihopa!

• StarfighterPilot

alexsaandra: grattis till tillskottet! gud vad mysigt!!! <3

• StarfighterPilot

gud, sitter som på nålar. försöker få igång den lille i magen, tycker att det är ett tag sedan han rörde på sig. har druckit kall stark saft, och ruskat om magen rejält, men allt jag får är småsmåsmå buffar som liksom är inåt och neråt. vill ha en rejäl spark så att jag kan slappna av!!! låter det gå ngn timme till, sen ringer jag förlossningen. :(

• StarfighterPilot

jag har efter ett bad med min levande dotter fått igång den lille i magen. men uj vad nervös jag var där ett tag. har en angelsound hemma, men visste inte om den skulle hjälpa eller själpa min oro, så använde den aldrig. usch, är helt öm i magen och höfterna idag.. kanske pga allt ruskande av magen, så nu ska jag lägga mig i soffan och mysa lite med min man med en hand på magen.

hoppas att det är bra med alla.
    kram!

• StarfighterPilot

misscharlotte: GRATTIS till den uuunderbart söta lilla tjejen! blir så avis på alla som är 'på andra sidan' av graviditeten, dvs har fått sina barn levande och friska. hon är verkligen supersöt!

håller tummarna för att igångsättningen blir idag jennijen! lycka till!

• StarfighterPilot

en bebisimagen: du kommer fixa det galant att vara mamma till ett levande barn! lyckas du så bra med att vara mamma till en ängel så klara du allt. det ska alla veta.. att det är lättare att vara mamma till ett levande barn än en ängel. finns inget som helst naturligt i att ha sitt barn som ängel, så klarar man det klarar man allt. <3

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10