jennijen skrev 2010-04-28 12:57:15 följande:
Verkligen lycka till Änlamamma! Det måste kännas pirrigt idag?Ego: Jag och Daniel ska till NÄL imorgon för första mötet med en Aurorabarnmorska. Jag är supernervös.. Är det någon som har erfarehet av Aurora? Jag vill inte behöva bli övertalad till en vagnal förlossning utan vill ju ha ett planerat snitt pga rädsla och jag vill helst få igång processen kring det och få veta ett datum rätt snart. Någon som vet vad de säger och hur träffar med Aurora går till?
jag har gått på aurorasamtal pga förlossningsrädsla. och då fick jag gå på ngr möten med samma aurorabarnmorska där vi gick igenom en vaginal förlossning och ett snitt, och vad jag var rädd för och mina tankar kring en förlossning. visst kändes det lite som om dem hade i bakhuvudet att försöka få mig till att iaf försöka mig på en vaginal förlossning, men i slutändan vill dem att man ska vara bekväm med sin förlossning och få den uppföljning som man tror sig klara av. i mitt fall fick jag kejsarsnitt beviljat då dem sa att dem inte kunde se att jag ändrade mig ang att jag ville ha snitt med de få veckor jag då hade kvar av den graviditeten. datum fick jag av en läkare ngr veckor innan snittet gjordes.
med mitt andra barn, som är vår änglaflicka elise, så fick vi ett snitt beviljat utan aurorasamtal. som tur var hann vi aldrig få datumet för snittet, men hon föddes ändå med snitt då hon satt i säte och att dem inte kunde 'tvinga' mig till att föda vaginalt och det var inte på tal om ngt vändningsförsök med ett dött barn.
jag hoppas att ni får en tillmötesgående aurorabm, för har hört av vissa som haft stränga tanter som hävdar att alla har förlossningsrädsla och att har man blivit gravid så får man f*n föda vaginalt också.
dem kan dock aldrig tvinga dig till att föda vaginalt om du absolut inte vill.. vad jag har förstått det som iaf.