Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

malin f: jag har en angelsound. använde den ngr ggr innan jag började känna sparkar, och en gång då jag har tyckt att lillebror i magen varit lugn.
    jag berättade för min bm och min läkare att jag hade skaffat mig en sån, dem sa inget.. men bm gav mig ist den där gelen som de använder när de lyssnar på barnets hjärta på mottagningen, och hon berättade lite hur man skulle använda den, så antar att dem inte anser att den är skadlig. de påpekade dock att man inte ska använda den dagligen, utan när man är orolig, för det finns ingen säker forskning på hur ultravågorna kan påverka det lilla fostret sådär tidigt i graviditeten.
    jag rekommenderar dock att ha en sån hemma, jag känner mig trygg med min, även om jag alltid vetat att det kan vara klurigt att hitta hjärtaljuden fast att inget är fel där inne..

anniloo: har du fått göra ultraljud för att se att barnet har två kärl? jag bad min läkare kolla det, men hon sa att dem inte gör det såhär tidigt, var då i v.22+, för de vill inte använda apparaten direkt på navelsträngen. men som de andra redan sagt, be om fler tul och kontroller så att de håller koll på den lill* där inne.

ego: jag är alldeles snurrig och yr idag, likadant igårkväll. drack stark saft för jag tänkte om det hade med sockret i kroppen att göra, men det gjorde lillebror galen i magen (vilket är underbart!!!) men blir nästan mer illamående av att han bökar omkring som en tok därinne. dock ett lyxproblem.. men vill bli av med min yrsel och det svåra i att fokusera blicken. suck.

• StarfighterPilot

ica: GRATTIS till lille samuel! så underbart med levande små bebisar! <3

lev idag: jag bytte bm till samma som jag hade med min levande dotter. har alltså inte samma som med min ängladotter. när jag blev gravid efter vår ängel så ringde jag vår läkare som vi hade under förlossningen med vår ängel, hon hade gett oss sitt direkt nr, och efter det går jag på kontroller hos henne och hos vår bm. vår läkare ringde vår bm innan vårt första besök och berättade allt vi varit med om, så hon mötte upp oss bra och känner ju oss sedan innan, vilket känns otroligt bra. jag går alltså på spec-mvc och vanlig bm med jämna mallanrum. ska from v.26 gå varannan v på ultraljudsundersökningar och ctg-kontroller. känns bra.

ego: imorn åker vi till öland i ngr dar.. hoppas att vädret blir bättre så att regnkläderna vi packat ner förblir nedpackade.

• StarfighterPilot
    Bajjelen skrev 2010-08-02 07:15:37 följande:
    Tips för att få igång en slö bebis???? Utom kall dricka, glass, mat, lägga sig på mage, buffa på magen.
    Bebis är så slö och ingenting jag gör tycks hjälpa. Slutade med att jag åkte in till förlossningen inatt och blev kopplad till CTG:n och UL för att kolla fostervattenmängd. Självklart började det levas runt så fort CTG:n åkte fram men sen dess har det varit lugnt igen. Tror jag blir knäpp!
    gud, det där är min stora skräck! lillebror i magen har varit lugn ca 3dar denna graviditet, då har jag druckit kolsyra och legat på rygg och buffat på honom. efter ett tag har han hoppat igång med små buffar eller en kick. jag godtar dock inte en buff, jag vill ha en rejäl kick, så han avskyr säkert mig ibland.. mkt stark saft har jag också hört kan få igång bebis, det har jag märkt att lillebror känner av och blir rörlig av.
    håll koll på bebis iaf.. bättre ngr extra svängar till sjukhuset än för få.
  • StarfighterPilot

enbebisimagen: grattis till lillebror wilmer! <3

ego: idag har vi haft besök av ett par änglaföräldrar. vi fann varandra här på familjeliv och har fått bra kontakt även irl. känns så himla bra att umgås med ngr som exakt vet hur det känns.. även om den gemensamma nämnaren är fruktansvärd. vi ska få syskon till våra änglar ungefär samtidigt, så jag hoppas att våra levande barn blir likabra vänner som vi fantiserar att våra änglar är.

kram allihopa!

• StarfighterPilot

grattis jennijen! underbart att lilla elvira äntligen är kommen! <3

det är verkligen babyboom här i tråden.. själv är man 'bara' i v.26. suck.
    men lillebror sparkar på där inne.. är det ngn mer som har sparkar neråt som känns som ja.. pågående fisar, eller vad ska man säga? hah. nästan så att jag vill att han sparkar mig i revbenen hellre. :)

• StarfighterPilot

härligt med alla lyckade ultraljud!
    jag var på mitt 7e igår, i v.26+2, ska gå varannan v from nu.
    men eftersom vår lilla tjeja dog av psd så vet dem inte vad dem ska inrikta sig på.. så jag ber dem bara att kolla sånt som jag vet att ngr här inne kollar. så som hjärtaktivitet, hjärtat i sig, hjärnan, fostervattenmängd, navelsträngen, moderkakan, fosterrörelser.. vad mer kollar de på era ultraljud?
    allt det nämnda är bra hos lillebror, han är frisk och mår toppen. men.. det kan inte hjälpas att jag tänker att elise också var frisk och helt perfekt i denna v, då hon dog i v.34. men.. jag glädjs för att han mår bra i magen och hoppas att han mår likabra när han föds.

hösten verkar vara här. äntligen. sommaren blev inte som den var tänkt, skulle ha varit mammaledig med bebis, så jag längtar till hösten och vintern... och lillebrors ankomst.

kram allihopa!

• StarfighterPilot

kattfabriken: vilket perfekt datum, då fyller jag år. ;)

hur får ni igång era bebisar i magen? jag behöver bara lägga mig på mage så vaknar lillebror och blir som en galning. hatar han att jag ligger på mage, att han mår dåligt av det.. eller tycker han om det? det är lite av ett säkert kort för mig att få känna sparkar.

visst får man äta fetaost och keso som gravid? :)

kram!

• StarfighterPilot

välkommen till världen jakob!! <3 du ska veta att du har grymt starka föräldrar och världens finaste änglasyskon.

• StarfighterPilot

välkommen elmer!

måste bara fråga, att ni som fått beviljad igångsättning eller snitt med syskonen till änglar, när har detta då skett? jag ska göra mitt tredje snitt och har alltid velat ha dem så nära bf som möjligt. men mer och mer känner jag att jag inte kommer orka den sista tiden.. min läkare har sagt ca.10 dagar innan, men vad är vanligaste att de kan sätta igång/snitta en?
    lillebror har en lugn dag i magen, vilket gör att jag mest ligger ner för att inte missa en spark. usch för dessa dagar, vill ha honom aktiv jämt!

• StarfighterPilot

malamala: jag har blivit lovad ctg-kontroller, men vet inte när vi ska börja med dem. går nu på ul varannan v och därimellan hos bm. snitt är givet då jag har gjort 2st (en levande dotter 2008 och min ängel den 5e januari 2010) och efter två st får man inte föda vaginalt. vilket jag heller inte vill. blir dock två snitt med 10mån mellanrum, undra hur min kropp orkar med det..
    du har kommit så långt, vad skönt. och vad skönt med dagliga ctg-kontroller. känner du dig lugn av dem?

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10