Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
malin f: jag har en angelsound. använde den ngr ggr innan jag började känna sparkar, och en gång då jag har tyckt att lillebror i magen varit lugn.
jag berättade för min bm och min läkare att jag hade skaffat mig en sån, dem sa inget.. men bm gav mig ist den där gelen som de använder när de lyssnar på barnets hjärta på mottagningen, och hon berättade lite hur man skulle använda den, så antar att dem inte anser att den är skadlig. de påpekade dock att man inte ska använda den dagligen, utan när man är orolig, för det finns ingen säker forskning på hur ultravågorna kan påverka det lilla fostret sådär tidigt i graviditeten.
jag rekommenderar dock att ha en sån hemma, jag känner mig trygg med min, även om jag alltid vetat att det kan vara klurigt att hitta hjärtaljuden fast att inget är fel där inne..
anniloo: har du fått göra ultraljud för att se att barnet har två kärl? jag bad min läkare kolla det, men hon sa att dem inte gör det såhär tidigt, var då i v.22+, för de vill inte använda apparaten direkt på navelsträngen. men som de andra redan sagt, be om fler tul och kontroller så att de håller koll på den lill* där inne.
ego: jag är alldeles snurrig och yr idag, likadant igårkväll. drack stark saft för jag tänkte om det hade med sockret i kroppen att göra, men det gjorde lillebror galen i magen (vilket är underbart!!!) men blir nästan mer illamående av att han bökar omkring som en tok därinne. dock ett lyxproblem.. men vill bli av med min yrsel och det svåra i att fokusera blicken. suck.