Stark Längtan83 skrev 2010-03-28 11:33:55 följande:
jennycecilia: När var det din man skulle fara iväg? var det denna helgen? Nu vet jag din känsla, i fredags skulle mathias åka till stockholm han velade länge och väl och ville inte lämna mig men jag sa att det var klart att han skulle åka. så i sista stund följde han med på byggmässan med arbetet, de skulle ju komma hem på kvällen igen och vad händer på mitt bm besök på förmiddagen? för högt blodtryck och ja läcker äggvita blir inlagd på förlossningen (har ju 7mil dit) så mathias mamma fick följa med men så typiskt de skulle hända nåt just när han var borta.. och stackars mathias som befann sig i sthlm och inte kunde komma hem tidigare han hade måttligt dåligt samvete. så typiskt.
Jo, det har hänt mig med några gånger.
Han for till Holland med jobbet och tre av de gångerna förra året blev jag inlagd. Det var med Leia. Det var fruktansvärt.
Jag hade tur den här gången. Han åkte och kom hem utan att det blev illa.
Hur mår du nu då? Var du orolig för att det skulle sätta igång utan att han var där?
Fick du en massa sådana tankar och funderingar?
Jo, de gångerna det hände så fick ju Roger panik med, han hade ju kunder att informera och gå igenom med. han kunde ju bara inet lämna och dra både från kunderna och strula med flighter.
Jag förstår Mathias. Roger har varit ledsen när det har hänt. Han har känt sig maktlös och orolig. Jag har varit livrädd för att det ska sättas igång och få missfall alternativt förlossning. Man vill ju ha ngn där när dte händer.
Jag har fått mf själv och det var det vidrigaste jag varit med om. Det var det i v.14.
Så..jo, men hur kände du? Har Mathias sagt hur han känt?