• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • BjörnesMagasin
    Grattis till lillebror, Tessanu!! Antar att han inte har nåt namn än eftersom du inte skrev nåt om det?!! Det låter som att det gick bra i alla fall, trots att det gick snabbt!! Jag känner igen det där med att inte hänga med coh komma ihåg vad som hände när, men man har ju i alla fall lite stöd av förlossningsjournalen så man kan skriva ner lite...
    Trist med operation, men det låter ju som att det gick bra ändå om du bara behövde stanna en natt extra!! Jag var ju med om detsamma första gången, men mig körde dom iväg nästan direkt (efter tjugo minuter typ) och jag fick stanna fyra dygn eftersom jag inte tog mig upp ur sängen överhuvudtaget på två dygn...

Grattis också till i stort sett ostörd sömn till Milla och till Saras sambadande gullungar!!!
    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • Billabong

Grattis till lillebror, Tessanu! {#lang_emotions_flower}
    Vad roligt att första april-skämtet dök upp på Skärtorsdagen precis som ni önskade!
    Synd på blodförlusten... Hoppas du repar dig bra från den.

Själv tog det ngn månad att få tillbaka orken efter motsvarande upplevelse första gången, men andra gången mådde jag mkt bättre hela tiden - så upplevelsen av en stor blodförlust och kraftigt försämrat HB kan variera väldigt mkt.

• M73

Grattis till lillebror  Tessanu! o grattis till lilla Juni för det tror jag att jag helt glömde bort att skriva tidigare...
    T verkar ha repat sig från vaccinet nu iaf o är (naturligtvis) snörvlig men glad. Igår fick hon en av Nestles 5-6 månadersburkar o jag är helt förvånad över att ha en unge som gapar stort även om hon inte riktigt fattat detta med att maten skall sväljas... H bjöd henne på majskorn här om dagen i ett obevaket ögonblick men det hade hon också petat ur munnen med tungan.

• junibarn76

Grattis här också Tessanu

TVÅ OCH EN HALV LITER BLOD!? Helsike... Jag förlorade 2,5 DECILITER blod den här gången och 2 dl förra gången. Lite skillnad...

Mår du okej efter så stor blodförlust?

Elvira 071012 - Juni 100322
  • Fialialej

Stort grattis till lillebror Tessanu!!

Lika stort grattis till lillasyster emmli!!

Har inte orkat va här på ett par veckor p.g.a. illamående och massor på jobbet men hoppas nu kunna hålla lite bättre koll. Tycker jag mår lite bättre (peppar, peppar). Har dessutom ledigt denna vecka så lite FL-tid borde ju kunna ordnas...

Hoppas att alla har haft en härlig påskhelg hittills!

• Milla C
    Tessan: {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_nalle} Grattis till lillebror här också! {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower} Två och en halv liter blodförlust låter allt annat än roligt, och som du säger vill man ju inte skiljas ifrån maken och bebisen efter bara en timme. Hoppas att du snart är pigg igen och kan ta långa sköna prommenader i vårsolen som kommer komma snart.

Fialialej: Där är du ju ! Jag började undra om något hänt eftersom du inte varit inne på ett tag. Skönt med påsklov .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Tessanu: Hur mår ditt blodvärde efter så mycket förlorat blod? Jag tappade 1,5 liter blod sist och blodvärdet sjönk till 77. Tog flera veckor innan yrseln blev bra och jag orkade knappt hålla uppe armarna utan motstånd. Hoppas du mår bra trots allt och orkar snusa bebis!

Mat NU!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Piggley Wink

Den där blodförlusten lät inte bra Tessanu, fick du nåt blod, eller järn? Jag opererade ju ryggen i januari och hade Hb 103 eller 105 efteråt, och då antar jag att jag inte förlorade speciellt mycket blod alls . Iaf inget de sa nåt om?

Nu har jag iaf lyckats jobba upp det, men mår ändå sunkigt med illamående, lågt bodtryck och trötthet. Vilken vecka är du i Fia? När finns det hopp att må bättre? Jag mådde ju aldrig illa förra gången, nu mår jag illa hela tiden, inte värre på morgonen utan bara HELA TIDEN . Skitsunkigt om jag får säga det själv! Är så trött med så jag vet inte hur det ska gå med vardagen när det drar igång igen efter helgen...

• Fialialej

Milla: Tack för omtanken! Superskönt med påsklov verkligen!

Juni: Jag är i vecka 10+3 idag. Förra gången mådde jag illa från vecka 7 till vecka 18-20 nånstans och kräktes en hel del. Fast det var ju inte lika ihållande på slutet. Den här gången tycker jag att det har lättat lite redan men det beror mycket på hur trött jag är också. Får jag vila ordentligt och äta direkt när jag är hungrig går det okej. Trist att du mår dåligt hela tiden! Man blir ju nästan tokig till slut.   Vilken vecka är du i? Hoppas det snart blir bättre!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8