Tessan S skrev 2010-03-29 08:53:16 följande:
Här är det ju dagen D men bebis verkar sköta sig och inse att pappa vill ha sin födelsedag för sig själv . Jag tror fortfarande att det blir till helgen, går lite på första datumet vi fick som var 2 april.
Jag föreslår skärtorsdagen (även om det är första april i år). Det blir jättefina bebisar just på skärtorsdagen
.
IdaVi skrev 2010-03-29 14:16:55 följande:
Inskrivning idag. Inte alls så spännande som det var första gången Nu dröjer det många veckor till nästa gång förutom KUB och RUL.
Visst är det lååångt mellan gångerna? Tyckte man sprang hos BM ganska ofta första graviditeten...
Emsters mamma: Hoppas att det var en engångsföreteelse. Kräkande barn är inget skoj
.
Ego: Ettårskontroll för Lucas idag (fast det är lååångt tills han fyller år
) 78 cm lång och 10490 g (att jämföras med G som vägde 11890 g på ettårskontrollen
). Både BVC-sköterskan och läkaren trodde att Lucas fått "sekundår lactosintolerans" och ska vara utan mjölk ett par veckor. Trodde i min enfald att jag redan uteslutit mjölk - men han får ju majsvälling! *Dum, dum, dum (slår mig själv i huvudet för att se om hjärncellerna faller på plats)*
Nåväl, han har fått potatis, morötter och kycklign till lunch och havregrynsgröt utan mjölk till till mellanmål, och "so far so good" - ingen bajsblöja.