Ler åt minnet över första kvällen man skulle ha alla tre barnen själv - det var inte roligt just då däremot. Helt genomsvettig och uppstressad var jag.
Men efter ett par gånger så är det inte lika stressande och oftast fungerar det bra. De gånger det kör ihop sig så löser man det ändå på ngt sätt. Så småningom somnar de alla tre även om nattningen inte alltid blir optimal. Tror det är en fördel att nattningsrutinen finns där MEN att barnet klarar av en förändring utan att allt går i baklås.
Här tränar sambon två kvällar i veckan, men hittills är ofta en träning så sent att barnen sover då, iaf ett av dem, ofta två och ibland alla tre - de kvällarna känns som rena lyxen!
Och snart börjar dessutom matcherna på fredagskvällarna igen, istället för lördag eller söndag dag vilket blir en förbättring för familjen som helhet.
Själv är jag, liksom flera av er beskrivit, dålig på att ha egna intressen utanför huset på kvällstid. Att hänga här på FL kan jag ju göra oavsett om han är hemma eller inte...
Träffar tjejkompisar en kväll varannan vecka men tränar inget och har inga AW med ngt jobb eller så. Fast jag brukar få min egentid på fredag em eller lördagar - då beger jag mig in till stan för lite shopping, byte av varor jag köpt, fönstershopping osv. Känner att jag behöver den "stimulansen" av ytlighet och människor omkring mig efter att ha bott mitt i centrum i 10 år och nu hamnat i ett villakvarter.
På magsjukefronten är det förhoppningsvis *peppar peppar* slut på kräkandet. Sista var igår kväll, en retur av risgröt och blåbärspuré. Turligt nog kom det över G, nyduschade pappan och en handduk han hade i knät och inte på soffan och mattan. Men dessa blöjmängder som produceras... Magarna är inte i bra form. Och vi har börjat fundera över var vi ska lägga våra sopor, för soptunnorna töms inte förrän på tisdag...
Pratade m BVC idag och fick lite kosttips samt OK på att lämna J på dagis nu, eftersom hon inte är sjuk än så bär hon inte på viruset (hon sov iofs mkt igår men hennes mage är bra). Men hon får vara hemma ändå nu, för vi missade dels att ringa och tala om att hon kommer och dels blir det nog lite knepigt med att hämta henne. Stackars barn, hon kommer knappt utanför dörren. Så idag fick hon vara ute först med pappa och sen med mig ngn timme och sopa garageinfarten och kratta löv. Jag njöt lika mkt som hon!
Oj, det blev bara värsta långa ego-rapporten. Men jag vill hinna dra ett varv med dammsugaren innan Grey's börjar.