• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Emster, fyyyyyy vilken sits!!! Hoppas allt flyter på i lilla lägenheten, trots allt

Juni, tack för uppmuntran De sussar nu, hoppas det håller i sig!!
  • Milla C
    Emsters mamma: Blä, vilken mardrömssits ! Tur att det iaf är föreningen som ska betala. Inget roligt att betala det kalaset själv. Hoppas som de andra att flytten och boendet i lilla lägenheten ska gå smidigt, och att ni snart kommer tillbaka till er egen lägenhet (som ju måste vara toppfräsch då, eller hur ?)

Här har vi fortfarande inte piggnat till jag och maken (som tur nog verkar ha något annat än magsjuka iaf), och i natt kräktes Lucas upp allt han hade igen{#lang_emotions_throwup}. Så det är vätskeersättning och en liten klunk majsvälling som gäller... igen.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Emsters mamma

Milla: Fy vad tradigt med magsjuka som inte ger sig! Hoppas ni alla blir friska snart. Ytterligare en anledning att längta efter våren - alla dessa magsjukor och förkylningar borde väl ge med sig lite då tycker man. Så många som är sjuka nu så man törs ju knappt ta sig till ÖF av rädsla att få hem nån smitta...

Jo lägenheten blir ju säkert toppenfin när den är klar, och det är tur att vi slipper betala, det verkar gå lös på ca 500tKr{#lang_emotions_surprised}. Men vi hade tänkt att sälja redan innan detta uppdagades och försöka hitta ett radhus istället. Men nu får vi ju vänta lite med det, men kanske lika bra det så man sen kan sälja en fräsch lägenhet utan några dolda fel.

Emma 090501 ~ Liten BF 1009219
  • asap

Milla - Era stackare! Det är ju sååååå jobbigt att ta hand om sjuka barn när man själv är sjuk! Krya på er nu.

Emsters mamma - En sådan nyrenoverad lägenhet går nog bra att sälja sedan, och kanske blir det en bra vinst på den också med tanke på att ni inte bekostar renov. själva. Fast jobbigt förstås med allt besvär under tiden.

• Tessan S

Sara: Här stressas aldrig! ..eller inte nu sen jag fick gå hem från jobbet och vila iallafall . Någon bebisleverans verkar inte vara på gång. Förvärkarna var nog bara till för att få mig att inse att det faktiskt KAN komma ett barn snart.

Tråkigt med magsjuka, hoppas alla kryar på sig snart. Vi lyckades hinna med två vändor när den gick på dagis här. Jag var bara sjuk första rundan men det var rätt tufft med magsjuk man och dotter och heltidsjobb och höggravid också. Inga ljuva minnen alls. Men trösten är ju att det går över rätt fort. Det känns inte så just då men helt plötsligt så är alla pigga och krya igen.

Har inte varit inne på ett par dgar så jag har ju missat att önska Emmli lycka till. Tänk att hon har sin lilla bebis nu, så mysigt.

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Knyttet BF 29/3 2010 ♥
  • asap

Tittar in för att gratulera alla Gabriels på namnsdagen! Barnen sitter och kollar morgon-bolibompa och jag lyssnade till den väldigt catchiga veckosången och dagens namnsdag, och noterade att det var Gabriels dag idag. Hur många är ni? Milla, Sara, Gbg, Moon.. Någon mer med en Gabriel?

• kaz

Emster: Oj vad jobbigt! Hoppas att det blir toppfint efter allt slit!

Milla: Mår ni bättre idag? Här har Sara åiggat på sig. Grattis till G

• Gladhannapanna

Juni: Till att börja med tio kg, men gärna uppåt 20 totalt.
    Det funkar faktiskt riktigt bra nu.

Emster: Oj, det kan man kalla totalrenovering!

Milla: Hoppas verkligena tt ni blir friska snart!!!

Imorgon fyller min lilla tjej ett och jag börjar jobba. Uscha vad fort det går!!!

• Piggley Wink

Pyttis: Skönt att börja på en torsdag så det blir kortvecka Spännande att jobba men jag förstår att det känns lite ledsamt att avsluta föräldraledigheten... Du är så himla duktig och beslutsam! Skönt att du redan börjat gå ner, det borde ju bli lättare när man börjar märka resultat, usch jag har ingen karaktär till sånt där, äter godis varenda dag . Borde verkligen rycka upp mig! Jag är verkligen jätteimponerad av dig!

kaz: Skönt att Sara är piggare!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8