Pyttis: Jobbigt när storasyskonen inte är snälla längre... Här har vi två små offer för storasysters emellanåt lite hårdhänta agerande. Det kom i samband med att de började förflytta sig och det inte längre bara var hon som kunde ge dem saker som fanns ur räckhåll - utan de själva tog sig dit de ville.
Hårda klappar på huvudet och att hon trycker ner huvudet mot golvet när de ligger på mage är värsta problemet, är rädd att de ska slå i ansiktena i golvet.
Enligt BVC är det högst normalt att vilja försvara sig/sina saker samt testa vad som är tillåtet när man får syskon så jag är inte jätteorolig.
Förresten, du har väl en Babyjogger? Har du den "vanliga" Elite eller City mini double? Funderar på om den sistnämnda kan vara ett framtida alternativ istället för får BT. Som jag gillar, det är inte det. Men vore skönt att slippa ha en BT och en tvillingsulky som jar ser att det kommer bli annars. Eller så har vi bara de vagnar vi har... Eller om ngn annan vet ngt om Babyjogger City mini double?
Idag ska jag äntligen få komma iväg ett par timmar när sambon kommer hem: goda vänner flyttar och jag tänkte passa på att se möjligheten till att komma i form till Beach 2010 genom att bära lite pryttlar.