• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Gladhannapanna

FB: Jo, jag vet.

Tack för pepp, nu är jag inne på femte dagen och det funkar ok även om jag fortfarande är rejält hungrig då och då. Har redan minskat i vikt och det är ju en bra morot.

För mig är det lättare att ta bort allt på en gång än att dra ner, men man är ju olika.

• Minimalla

Vi bor ju i lägenhet och har en sån där tvättmaskin som också är en torktumlare. Det begränsar ju så klart antalet maskiner man kan köra på en dag om man också vill tumla, men det sparar också plats om man som vi vill ha "skötbordet" ovanpå tvättmaskinen. Och så har vi ju även tillgång till stora tvättstugan i huset när det krisar.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Milla C

Nu har jag och maken också fått magsjuka . Jag kräktes i natt, och just nu ligger maken utslagen med magsmärtor och extrem trötthet. Mao det jag hade igår, men eftersom jag vet hur det känns så får han gå och lägga sig istället för att som jag hålla igång hela dagen igår. Barnen sover just nu i vagnen efter det att maken var till affären med dem för en timme sedan. Avslutning på bådas badkurser idag, men det missar vi ju .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Billabong
    Milla: Usch och fy, vilken eländig magsjuka som drabbat er alla. Vila ni så mkt det går och be ngn handla Cola åt er som de kan leverera utanför er ytterdörr. Skönt att sönerna sover och kan möjliggöra för er att också vila.
    Trist att missa simmet. Här kommer vi missa onsdagens kursstart för andra halvan av terminen... Såvida inte sista leveransen från O kom nyss och han mirakulöst är bra i magen igen sen.
  • asap

Det är ju fullständigt omöjligt uppdrag att försöka läsa ikapp det som har skrivits en hel helg, så det struntar jag i. Men jag har snappat upp eländiga magsjukor hos Milla och Sara, hoppas det går över snabbt!

Vi har spenderat helgen hos svärisarna, trevligt som vanligt. Vi hinner inte mer än sätta oss i bilen hem förrän Ida deklarerar :"Jag längtar efter farmor och farfar." Så hon tycker nog också att det har varit bra.

• Emsters mamma

Sara: Nä det är klart, är man fler i famlijen tenderar ju eländet med magsjuka dessutom att gå runt och avlösa varandra... Och varje dag känns dessutom evighetslång. Tar tillbaka mitt käcka tillrop - det ÄR ett helvete med magsjuak helt enkelt..

Hyran får vi hjälp av med föreningen, tyvärr finns ingen försäkring som täcker fuktskador som komemr utifrån, bara om det är rör etc som sprungit läck emn det är det ju inte i det här fallet. Så hela renoveringe blir för föreningen att betala. Tur att ekonomin är god och att styrelsen är vettig!

Emma 090501 ~ Liten BF 1009219
  • malinkat

Siggan & Sara, själva läggningen tycker jag ändå funkade rätt ok - det var uppvaket på natten som blev jobbig, eftersom den var så utdragen och Alfred vaknade. Men vi hoppas hon vänjer sig!

Milla, åhh vad jobbigt, hoppas ni frisknar till på momangen!
    Nu hinner jag inte mer - hör att E vaknar i vagnen så vi ska ut i vårsolen igen
  • Minimalla

Milla: Era stackare! Krya på er!

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

Emsters mamma: Det där låter verkligen inte som någon rolig historia, hur kan det ta fyra månader??? Hoppas det går bra för lilla E!

Pyttis: Jag brukar också tänka på ensamstående mammor när jag tycker att liver kör ihop sig! Uschamej, det vill jag inte bli, bäst att vara snäll mot maken Förresten är jag förtfarande otroligt imponerad av din beslutsamhet! Hur mycket viktnedgång är målet?

Milla och Sara: Hoppas det vänder snart Usch för magsjuka, tar hellre hur många förkylningar som helst!

malink: Spännande med samsovning, hoppas E sover gott hela natten i natt!

• Emsters mamma

Juni: Vi bor i markplan (ombyggd källare) och det har kommit in fukt pga dålig dränering av fastigheten. Så nu är hela bottenpalttan fuktig och det har trängt upp genom golvet och i väggarna så det är början till mögel... Det man måste göra nu är att bila bort hela bottenplattan och gjuta en ny. Så hela lägentheten inklusive kök och allt måste rivas ut och innerväggar rivas innan allt sen ska fixas, torkas upp och sen byggas upp på nytt. Försöker att inte tänka så mycket på hela resan utan ta en sak i taget - nu fokuserar jag på att vi ska börja packa bara...{#lang_emotions_undecided}

Emma 090501 ~ Liten BF 1009219
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8