• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    Knase: Det var väl så jag tänkte, men hjärnan är inte helt inställd på "uttrycka sig förståeligt" efter pissiga nätter under ett tag nu. Vad synd att du inte hört något bra om städfirmorna i er trakt. Annars vore det ju något som skulle kunna lätta stressen lite att iaf den delen av flytten skulle vara "bortplockad". Hoppas att det finns snälla och villiga människor som kan hjälpa er så mycket som möjligt.

Ego (igen): Tack för alla "krya på er" . Gabriel är i stort sett sig själv igen. Då är det värre med lillebror. Han har inte kräkts något mer, men är väldigt ointresserad av allt i "tjokare än vatten"-kategorin. Snart tar jag till vätskeersättningen igen.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

UScha vad jobbigt med alla magsjukor!

Här är båda barnen febriga och maken hostig. SJälv mår jag rätt bra men är inne på fjärde dagen av min "pulverkur" så jag är ju inte riktigt mitt vanliga jag direkt...

Just nu sover maken och Julia i sovrummet och Agnes på andra soffan här i vardagsrummet. SKa väcka henne nu så att hon har en möjlighet att somna ikväll.

• aigee

vet inte om lösningen är att hoppas på tvillingar precis.... (gahh) Men de kanske betämmer sig för att kolla trycket noga... vi får se!

Knase: vilken resa! MEn har ni inte nåra sköna vänner eller familj som assisterar med städet och flytten?? Det vore ju skönt!!

• Piggley Wink

Knase: Oj, åtta veckor, men då har ni ju iaf lärt känna varandra rätt bra när ni kommer hem. Då gör det ju mindre om ni packar upp och pysslar då, för tryggheten finns ju iaf! Trist att det är så dyrt med städfirma, det vore ju så enkelt om det funkade . Kram och hoppas migränen försvinner fort!

Milla: Jobbigt att L inte äter och dricker. Det är väl som du säger bara att ta tag i vätskeersättningen. Den har väl varit ett vinnande koncept förut?

Pyttis: Jag är så himla imponerad av din karaktär, själv är jag ju en godisråtta som skulle ha jättesvårt att sluta bara sådär. Jag försöker dra ner men hur lätt är det?

aigee: Nää, tvillingar är väl inte riktigt lösningen på problemet att få gå till mvc oftare

• södermalm

Lider med er med magsjuka - usch, det är min fasa!

Emmli - lycka till imorgon!

Ela - tack för ny tråd - dig kan man lite på

• Billabong
    Knase: Nej, att anlita städfirma för hela städningen är ju oerhört dyrt så det förstår jag att ni inte har pengar till i samband med alla andra utgifter nu. Jag menade att ni tar till det för bättringsstädning enbart, ifall de jobbiga köparna har några jobbiga synpunkter - OM det inte finns ngn snäll familjemedlem som kan rycka in och städa om det de anmärker på.
    Ojdå, 8 veckor! Trevligt! Vanligtvis brukar det väl inte ta SÅ lång tid? Nästan märkligt att de lägger in en adoption vid denna tidpunkten då eftersom de räknar med att behöva göra en månadslång paus i hela ärendet. Ja så tycker jag, som är lite härligt svensk i mitt tankesätt och kanske inte resonerar riktigt likadant som man gör i SydAm... Jag menar inte att ni skulle behöva vänta längre på er son så klart!
    Just det ja, lillknasan fyller väl år nästan samtidigt som lillebror då va? Om jag minns rätt... för jag tror hon och jag delar dag.

aigee och juni: Jodå, jag tycker minsann det är dags för en tvillinggraviditet här i tråden nu!

Pyttis: Instämmer med juni, imponerande beslutsamhet!

Här har G trillat dit i magsjukan också... Inga kräkningar men det som kommer ut i blöjan är som vatten. Och blöjor håller INTE för sådana mängder. "Härligt" med nedbajsade kläder, lakan, babysitter, handdukar m.m. TUR att vi bor i hus nu och därmed har egen tvättmaskin. Vilken mardröm det måste vara att behöva boka tvättider i samband med ngt sådant här! *Ser det positiva i det hela*
  • Piggley Wink

Sara: Ja visst är det underbart med egen tvättmaskin! När jag pluggade bodde jag ett år utan tvättmaskin. Tvättade när kompisar bokat sin tvättstuga. DET hade jag inte stått ut med nu! Trist med mer magsjuka, hoppas J klarar sig!

• Kusin Knase

Sara: Smart idé med kompletteringsstädningen, den ska jag föra vidare till maken så är nog han ett magsår mindre! Eller eeeh, hur man säger... Tack!

Vi har fått en hel del packat ändå här idag, faktiskt. Länge leve Grodan Boll och Pippi!

Colombia är man väl mittemellanlänge i -- t ex Kenya är man ju i 6--12 månader! Och vi får ju sol och bad-semester mitt i alltihopa också, när domstolarna tragglar på åker man till colombiska Karibien och glassar lite i ett par veckor eller så! Det ska bli obeskrivligt underbart.

Alltså, det finns ingen myndighet som har en sån överblick att man planerar in adoptioner efter hur mycket domstolarna har att göra!

Måste natta.

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2010-03-21 19:51:07 följande:
    Sara: Ja visst är det underbart med egen tvättmaskin! När jag pluggade bodde jag ett år utan tvättmaskin. Tvättade när kompisar bokat sin tvättstuga. DET hade jag inte stått ut med nu! Trist med mer magsjuka, hoppas J klarar sig!
    Ja, det kunde man verkligen hoppats. Tyvärr ringde sambon just och berättade att även J kräkts efter simmet i omklädningsrummet. Han är för söt och tror det är för att hon svalde väldigt mkt vatten på simmet... Hon var lite halvhängig i em och åt väldigt lite kvällsmat så jag tror nog att det är mer än enbart bassängvatten.
    Ja, det är väl detta som är den ENDA nackdelen med tre barn...
    Så, det får nog bli en specialbegäran om tfp hos FK imorgon för sambons del. Får se om de godkänner den...

Oj, helt utan tvättmaskin!? Det var ovanligt. Jag hade egen tvättmaskin ett år när jag pluggade, värsta lyxen. Fast torktumlarfunktionen i den var... inte så bra. Efter två timmars tumling var kläderna jättevarma men fortfarande dyvåta. Behöver jag säga att jag inte använde tumlaren mer än ett par enstaka gånger? Istället stod alltid en torkställning uppfälld i badrummet, tur att det var rymligt och upptog ca 1/3 av lägenhetens 34 kvm.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8