• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • MizzLizzy

Kikar in lite innan läggdax. Minns inte när jag var här senast men det känns som om det var längesen jag skrev iaf. Men läst har jag allt gjort titt som tätt

Stort Grattis till dottern EMMLI! Juni är ju ett jättefint namn Skönt att allt gått så bra. Vad gäller bröstvårtorna så tyckte jag nästan det var värre andra gången än med första barnet.

Vet inte om jag berättat att vi flytta till större lägenhet och det känns jätteskönt. Men det är ju ändå jobbigt att vara ensam med barnen så mkt. Och nästa gång P åker och jobbar så kommer han att vara borta 4 veckor istället för 2 som han är nu. Detta har blivit min värsta mardröm och får panik bara jag tänker på att jag ska vara ensam med barnen så länge. Jag är helt slut efter 2 veckor ju! MEn det måste ju gå.

SKa inte skriva mer nu för jag måste gå och lägga mig. HAr varit alltför många nätter med för lite sömn. Svärmor kommer imorgon och Fanny ska följa med henne hem några dagar så då kanske jag kan få lite mer tid att vara här

♥ Fanny ♥ 080130 ♥ Filip ♥ 091110
  • Gladhannapanna

Vackert namn EMmli! Jag hade aldrig sår, men det gjorde djävulskt ont vid varje amning i början. *ryser* Har också hört mkt om salvan Milla skrev om.

Lagal: Jag skulle bli knäpp på att vara ensam i fyra veckor, men allt går väl efter ett tag... SKönt med större lägenhet iaf!

Julia är antagligen allergisk mot ägg, fick en kraftig reaktion igår så det blir ingen tårta för henne på hennes egna kalas... Har skrivit mer i de andra trådarna.

• Milla C
    La Gal: Oj, ensam i fyra veckor låter länge. Jag får smått panik varje gång maken ska vara borta mer än en natt i stöten .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

emmli: Grattis till lilla Juni!! Ett jättefint namn tycker jag också! Min frisörskas son heter det, så det verkar vara ett namn som båda namnen kan bära

Nu måste jag slänga mig i duschen för vi ska till svägerskan med familj på middag och vinprovning (några av oss iaf)

Ha en skön lördag!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • IdaVi

Båda könen kan heta ska det stå. Märks att jag är gravid, helt förvirrad!!

• Siggan

La Gal: Skönt med större lägenhet. Inte så kul att vara ensam i 4 veckor dock. Jag har aldrig varit ensam med barnen mer än 1-2 dygn...

en svensk tiger
  • malinkat

Stort GRATTIS igen till dig Emmli, lilla Juni är underbar! Inte kul med brösten dock, hoppas det ger med sig snart!

Ela, härligt med syskonlek! Och bättre sömn!!
    Pyttis, jobbigt med allergi.......
    La Gal, grattis till lägenheten! Min käre make är borta längre stunder periodvis. När jag var gravid med Elvira var jag hemma 6 veckor med Alfred medan han var på forskarresa i Arktis, när E var nyfödd nästan var jag hemma hos mamma och pappa i 3 veckor medan T gjorde klart inför flytten till Hamburg - då var jag ju tekniskt sett inte ensam och fick massa hjälp, men man har ju hela ansvaret själv - och alla nätter......  Nu i sommar ska Thorsten flyga segelflygtävling och då åker jag med barnen till Sverige igen, det blir nästan en månad.... och visst vänjer man sig, men kul är det ju inte, rätt tungt. Minns bara första tiden i Hamburg när vi inte hade dagis till A och jag gick hemma med bägge barn själv under dagarna i 3-4 månader. I början kivades vi nog en hel del jag och A.... sen hittade vi rytmen Hoppas du också hittar en bra rutin!
    Elvira har ätit som en häst i helgen, jösses, hur får allt plats????? 
  • Tessan S

Emmli: Stort grattis till lilla Juni! {#lang_emotions_flower} Jag hade väldigt såriga bröstvårtor i början med Elwira. Körde också med någon salva men det som hjälpte bäst var att i bland avlasta bröstvårtorna med en amningsnapp. Det hade tagit mycket längre tid att få ordning på det utan den.

Här är det ju dagen D men bebis verkar sköta sig och inse att pappa vill ha sin födelsedag för sig själv . Jag tror fortfarande att det blir till helgen, går lite på första datumet vi fick som var 2 april.

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Knyttet BF 29/3 2010 ♥
  • IdaVi

Tessanu: Eller också blir det ett aprilskämt!

Ego: Inskrivning idag. Inte alls så spännande som det var första gången Nu dröjer det många veckor till nästa gång förutom KUB och RUL.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8