• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Emsters mamma

malinkatarina: Ha en helt underbar ridresa i Spanien, jag är inta alls avundsjuk...inte alls...ehhh {#lang_emotions_innocent}

Å andra sidan ska jag och mannen iväg idag till Mariefred och bo på värdshuset. Det blir vår första barnfria natt! E ska sova hos sin mormor och morfar som hon älskar men det blir ändå spännande.

Emma 090501 ~ Liten BF 100919
  • M73

nån som vet hur länge reaktionen på femmånaderssprutan kan sitta i? T är varm för andra dagen i rad men äter o är rätt pigg om än lite gnällig. Vet inte om det är sprutorna eller ännu en förkylning som spökar...
    skall förresten få remiss till barnmedecin o kolla T även om hon följer sin kurva just för att hon är förkyld så mycket o för att jag tycker att hon reagerat på mjölk - särskillt på grötsmakisen...

• junibarn76
    Milla C skrev 2010-04-01 07:50:44 följande:
    Är det någon härinne som bor i Sthlmstrakten eller i trakten av Hälleforsnäs som använder Sempers 6-månadersvälling? Vi har nämligen åtta obrutna förpackningar som vi aldrig kommer använda, och det vore ju lite synd att kasta dem. Vi kommer åka till Tyresö på lördag och till Hälleforsnäs på söndag för att fira påsk med familjerna, och jag tänkte att jag kunde ta med vällingen om någon vill ha den.
    Men vi skulle ju kunna ha användning för vällingen faktiskt! Så länge den inte går ut inom 6 månader dvs Dessutom bor vi bara 10 min från Tyresö.

Om det inte är för sent nu så får du gärna ta med dig paketen så ber jag maken åka och hämta dem imorgon! Det är himla dumt att behöva slänga så mycket. Jag inboxar dig mitt mobilnummer.
    Elvira 071012 - Juni 100322
  • BjörnesMagasin
    malinkat skrev 2010-04-02 09:00:15 följande:
    Hej Björnes! Vet du att mina trådar klipptes så korta (för att T tyckte han kände dem och det gjorde honom ju lite nojjig...;) att jag inte kände dem sist, och det är samma denna vända. Tycker att jag har mer "gravidkänslor" kring menstid med spiral än utan. Hoppas du får ett besked som kan lugna dig!hinner inte skriva mer nu - bara att E har gått upp massor och blivit såååå rund om kinden , hihhihi! Verkligen en äta-period just nu!Imorrn åker jag från Danmark till Hamburg och sen på söndag startar ridresan i Spanien!!!
    Hej!
    Grejen är ju att jag har känt trådarna innan, men det kanske kan ändra sig...
    Hoppas du tittar in igen så jag inte är för sent ute att önska en jättetrevlig resa!! Jag har inte haft koll på att var så snart du skulle åka...
    Om du tittar in igen så vill jag bara säga att jag har läst ditt meddelande på FB men sen har jag glömt bort att svara på det, men jag återkommer om det när du kommer hem för jag vill höra ännu mera!!
    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • Billabong
    malinkatarina: Åh, var det nu du skulle iväg? Ha det så fantastiskt roligt!

Björnes: Håller en tumme för att allt är på plats även om du inte längre känner snöret.

M73: Minns tyvärr inte säkert, men ett par dagar kan det nog sitta i... Tror jag.

Ikväll hade vi premiärbad för alla tre barnen i badkaret tillsammans! Underbart!
    Fast G sitter ännu inte själv och tog upp halva badkaret själv till Js missbelåtenhet. Hon hämnades genom att hälla vatten mest på honom, O föredrog att mumsa på duschslangen. Kommer bli många roliga, våta sjöslag framöver.
  • Milla C
    Sara: Vad roligt att de kan sitta alla tre i badkaret tillsammans. Vi har två badbaljor bredvid varandra i duschen istället. Lucas brukar skvätta hejvillt i ett par minuter, sedan vill han ur baljan och fara omkring på golvet i duschen istället. Han blir ganska blöt eftersom någon av oss vuxna brukar passa på att duscha tillsammans med barnen.

EGO: Jag har fått sova hela natten ! Gick och la mig vid halv tio igår, och förutom ett uppspring till Gabriel och några nappisättningar/täckesuppdragningar på Lucas fick jag sova ända till strax efter sex. Vaknade och tittade på spjälsängen, där Lucas satt helt tyst och tittade tillbaka . Sedan vaknade Gabriel också och det var dags att gå upp. Jag känner mig riktigt utvilad idag
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

malinkatarina - Ha det så bra!!

Sara - Det är urmysigt med sambadning av de små, blir rätt blött bara.

Milla - Grattis till god sömn! Här hemma var det Gustav som vaknade först i morse, klockan 8!! Ida och maken fortsatte sedan att sova till 9. Vilka sjusovare vi är!

• Tessan S

Hej hopp alla!! Kikar in och meddelar att Elwiras lillebror har kommit nu . Med dunder och brak dessutom. Elwira tog ju en sisodär 18 timmar på sig att titta ut (från det vi ringde förlossningen), den här lille knatten öste på lite mer än så. I torsdags var jag och Elwira och åt lunch med maken när jag fick första värken, ca kl 13. Vi stressade inte direkt hem för det skulle ju vara gott om tid. Elwira och jag skulle ju hinna sova middag utan problem. En timme låg jag i sängen och klockade värkar och de gick från 15 minuter i mellan till 5 min. Dags att packa och åka in. Framme på förlossningen 16:40 och vid 18:57 föddes vår lille prins. Jag fasar nästan inför att skriva förlossningsberättelse den här gången för jag vet knappt vad som hände när. Barnmorskan var iallafall toppen och det var en jättepositiv känsla efteråt. Sååå häftigt att få krysta ut bebisen själv också (Elwira drogs ju ut med sugklocka).
    Lustgas rules!!
    Tyvärr lämnade lillen kvar moderkakan så det blev operation för mig en timme efter förlossningen. Riktigt tråkigt att åka i från maken och lillen i flera timmar men det är ju sånt som händer.
    Hade bara tänkt stanna på BB en natt men efter det så blev jag tvungen att ligga en natt extra, förlorade nästa  två och en halv liter blod så man kan väl förstå att de ville se att jag kunde stå på benen innan jag åkte hem iallafall .

Mår iallafall toppen nu och njuter av att vara hemma med min familj.

Elwira är överlycklig över den nya "dockan" .

Jag får uppdatera mig i tråden senare för nu ska jag snusa bebis

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Knyttet BF 29/3 2010 ♥
  • Emsters mamma

Grattis Tesanu!!! {#lang_emotions_nalle} Skönt att höra att allt gick bra till slut, trots lite dramatik. {#lang_emotions_flower}

Emma 090501 ~ Liten BF 100919
  • malinkat

Grattis Tessanu, härlig påskpresent Snusa på ni

Tack alla för önskningar om trevlig resa - jag är nästan färdigpackad och ska snart avnjuta min solokvistkväll med ett glas vin och lite chips för en gångs skull Inte så bra för vikten, meeeeen......! Jag har semester!!! Wohoooo! Imorrn bitti pyser jag så ska jag försöka läsa ikapp när jag komemr tillbaka om en vecka
    kram!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8