• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C

Heeej Björnes!

Tessanu: Vi har inte heller tittat i almanackan innan plussen uppenbarat sig. Med tanke på att det tog åtta försök att "göra" G och sex att "göra" L så hade allt sån´t planerande varit ganska bortkastat

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Sara: Usch för magsjuka! Hoppas ni frisknar till snart!!

Kul att se dig här Björnes! *vinkar* Och tack för gratulationerna. Det är ju inte riktigt offentligt ännu så jag har legat lågt om det på Facebook
    Krya på er! Hoppas ni gjort ert för lääänge nu när det gäller bacillerna!

Usch, nu har jag ätit för mycket igen. En pizza till lunch (eller en halv rättare sagt) plus att vi har massor av påskgodis i lunchrummet. Har blivit några vändor dit så nu mår jag riktigt äckligt!! {#lang_emotions_throwup} Men det är ju bara mitt eget fel.
    Det andra illamåendet verkar ha börjat ge med sig!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Gladhannapanna

Välkommen tillbaka Björnes! Känner igend et där med att fl blir ett måste, klokt att ta en paus! Alltid välkommen tillbaka!!! Hoppas att ni slipper fler sjukor nu!

• asap

Björnes - Hej och välkommen tillbaka! Allt väl med er, förutom sjukorna då?

Lena - Det är ändå bekvämare att må illa av för mycket godis, för det lär ju ge med sig när väl snasket har sjunkit. Men jag känner igen känslan allt för väl, otaliga är de gånger jag har ångrat mig och önskat att tiden gick att spola tillbaka....

• Gladhannapanna

Ang dammsugning: Maken och jag har haft en överenskommelse sedan vi flyttade ihop: Han dammsuger, dammar och plockar. jag tvättar och städar toaletterna. Båda är nöjda! klart att jag dammsuger någon gång och han tvättar eller tar toaletterna, men för det mesta gör vi så.

• IdaVi

Assar: Absolut, det har du helt rätt i Att man aldrig lär sig. Hetsäter tills man nästan spyr!

Pyttis: Vi har också ungefär den arbetsfördelningen, förutom att jag brukar damma. Men igår skulle jag vara duktig tänkte jag. Men det är slut med det nu!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • asap

Vi har också den arbetsfördelningen. Fast det är inte uttalat, det har bara blivit så pga våra toleranströsklar - Jag har mycket enklare att stå ut med dammråttor än skitigt badrum, och han är tvärtom.

• BjörnesMagasin

Tack för alla vinkningar och välkommen-tillbaka-hälsningar!!

Lena: Nej, jag förstod nästan att det inte är offentligt än, och jag lovar att jag ska försöka att inte försäga mig!! Skönt att du mår bättre nu, förstod det som att du har mått illa tidigare!!

Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • BjörnesMagasin

Assar: Annars är det ganska bra här! Det enda är att jag har ett litet "orosmoln" över mig, och jag kan väl inte hålla tyst om det så det är väl lika bra att få ur sig det med en gång...
    Det är så att jag inte känner tråden från min spiral längre och jag har nog varit lite dålig på att kolla det, och nu inbillar jag mig att jag känner mig gravid!! Jag vet ärligt talat inte om jag klarar av en trea nu, varken psykiskt eller fysiskt, så jag hoppas att det bara är inbillning!!
    Jag har fått en tid för koll på tisdag, men ska ta ett gravtest innan dess för säkerhets skull...

För övrigt har vi också samma städ- och tvättfördelning, fast dammar gör vi nog båda två!!

Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • asap

Björnes - Hoppsanhejsan!! Man vill ju gärna vara med och bestämma när/om det ska bli fler barn, men det kan såklart bli toppenbra ändå! Man behöver väl i så fall bara lite längre tid på sig att vänja sig vid tanken.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8