• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • BjörnesMagasin

Assar: Ja, vi har inte tänkt oss fler överhuvudtaget, även om vi har sagt att man aldrig ska säga aldrig! Jag känner mig långt ifrån återställd i kroppen (inklusive underlivet) och känner rent mentalt att jag är slut efter att ha tagit hand om TVÅ barn själv en hel dag!! Och så måste vi skaffa ny bil, har inte plats hemma (Nora och Arvid får redan dela rum som det är nu, även om Arvid sover inne hos oss fortfarande!) Men samtidigt så kan jag känna lite bebissug, så jag är väldigt kluven...

Just nu är det dock ganska lugnt här, för nu sover båda ungarna!! Nora är sjuk och somnade i soffan här bredvid mig preics...

Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • junibarn76

Heeej Björnes! Kul att du har hittat hit igen {#lang_emotions_kiss}

Jobbigt med spiralen... Jag kände aldrig av mina trådar faktiskt, men ändå satt den där den skulle. Om det skulle vara så att du var gravid så finns ju faktiskt alternativet abort också. Ett inte så kul alternativ men känner man att man faktiskt inte orkar med fler barn så är det bara så.

Jag hoppas givetvis att du inte behöver göra något alls och att spiralen sitter där den ska. {#lang_emotions_flower}

Elvira 071012 - Juni 100322
  • Fredrika Bremer

Hej Björnes! Vad roligt att se dig!
    Oj, nervöst med spiralen Precis som Emmli skriver får man faktiskt avbryta en graviditet även om man lever i ett fast förhållande och inte är 16 år... Men jag hoppas det är falskt alarm, spiral ska ju vara ett väldigt säkert P-medel. Hoppas allt väl med dina små sötnosar!

• BjörnesMagasin

Hej Emmli och FB!!
    Jag har känt mina trådar innan, men det kan väl ändra sig kanske, jag vet inte...
    Helt klart är abort också ett alternativ, men jag är inte säker på att jag skulle klara av det heller, rent känslomässigt!! Men det är ju inte mycket att fundera över egentligen överhudtaget innan jag vet, det får vi ta ställning till då i så fall...
    Saken är den att jag redan har gjort en abort innan, vilket i och för sig är eeevigheter sen!! (Som fjorton-, snart femtonåring...)
    Visst ska spiral vara säkert, men inget är ju helt säkert och det händer ju att den "vandrar iväg", det hände min sambos syster t ex...

Sötnosarna mår i huvudsak bra annars, även om vi är lite sjuka just nu hela bunten och har varit det till och från hela vintern som många andra som sagt!! Arvid har precis börjat gå lite smått och reser sig utan stöd hela tiden nu, mammas lille pojke!!

• Milla C

Är det någon härinne som bor i Sthlmstrakten eller i trakten av Hälleforsnäs som använder Sempers 6-månadersvälling? Vi har nämligen åtta obrutna förpackningar som vi aldrig kommer använda, och det vore ju lite synd att kasta dem. Vi kommer åka till Tyresö på lördag och till Hälleforsnäs på söndag för att fira påsk med familjerna, och jag tänkte att jag kunde ta med vällingen om någon vill ha den.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap
    BjörnesMagasin skrev 2010-03-31 18:35:55 följande:
    Arvid har precis börjat gå lite smått och reser sig utan stöd hela tiden nu, mammas lille pojke!!
    I mitt huvud är han typ nyfödd, man hänger ju inte med!
  • BjörnesMagasin

Milla: Vi använder Semper Majsvälling, men tyvärr bor vi ju inte åt det hållet!

Assar: Ja, visst är det så!! Han är ju i och för sig bara tio månader, men ändå...

• malinkat

Hej Björnes! Vet du att mina trådar klipptes så korta (för att T tyckte han kände dem och det gjorde honom ju lite nojjig...;) att jag inte kände dem sist, och det är samma denna vända. Tycker att jag har mer "gravidkänslor" kring menstid med spiral än utan. Hoppas du får ett besked som kan lugna dig!

hinner inte skriva mer nu - bara att E har gått upp massor och blivit såååå rund om kinden , hihhihi! Verkligen en äta-period just nu!

Imorrn åker jag från Danmark till Hamburg och sen på söndag startar ridresan i Spanien!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8