• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Fia: 7+2 så till vecka 18-20 är det ju en hel evighet!
    Om det bara kan funka i 8 veckor till så blir det ju sommarlov sen och då finns ju mer chans att vila lite... jaja, det är ju bara att bita ihop.

• IdaVi

Fia: Jag är också i vecka 10+3! Har du fått någon mage ännu?
    Hoppas du mår bättre snart!

juni: Mitt illamående började vända för några dagar sedan. Det kommer fortfarande stunder då jag mår illa, men nu är det mest när jag inte ätit på en stund och på morgonen. Förut var det i princip hela tiden. Håller tummarna för att ditt vänder snart också!

Vilket ruggväder det blev med snö och kyla efter flera dagar med sol och värme!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Fialialej

Lena: Vi är vältajmade! Plussade samma dag också.
    Ja minsann, visst har jag mage. Börjar bli svårt att dölja faktiskt. En kollega frågade mig ju rakt ut redan i vecka 7 men då nekade jag... Jag behöver köpa nya toppar och funderar på om det är mamma-avdelningen som gäller redan.
    Syns det väl på dig?

• Piggley Wink

Fia och Lena: TACK! Då finns det hopp om att det bara ska hålla på såhär vidrigt i några veckor till! Det är verkligen gräsligt att må illa när man ätit, inte ätit är trött, gör nånting, eller inte gör nånting

• IdaVi

Fia: Visst ja, det gjorde vi ju! Minnet är bra - men kort!
    Sista dagarna har det börjat puta ut. Har ETT par jeans jag kan ha som sitter ok, fast väldigt tajt. Är mer svullen på kvällarna. Har haft tunikor på jobbet med uppknäppta jeans. De som vet att jag är gravid tycker det syns på mig också.
    Ska till PoP och köpa deras bomullskjol idag. Köpte den förra gången, men hittar den tyvärr inte i röran här hemma. Den är så himla skön, kan jag verkligen rekommendera!

juni: Mm, det är skitjobbigt! Usch! Var värre den här gången tyckte jag, även om jag nu klarat mig utan att kräkas. Men hellre illamående på morgonen, kräkas och sen må bra än att vara illamående dygnet runt!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Mandra

Grattis Tessanu! Vad mysigt att lillebror är här nu {#lang_emotions_heart}

men juni din smygis Hur kunde jag missa att du plussat?? Grattis i massor i alla fall!

• Tessan S

Tusen tack för alla grattis!! {#lang_emotions_flower}

Björnes: Nej, inget namn ännu. Jag har dock en klar favorit, så jag hoppas att maken ska köpa det till slut .

Lena och Emmli: Jag fick ju lite nytt blod efter operationen men jag tror jag låg på 94 när jag åkte hem. Fick order om att äta järnrik kost och jag skulle vara förberedd på att jag kunde bli lite yr . Men jag tycker att jag mår riktigt bra faktiskt.

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Lillebror 1/4 2010 ♥
  • aigee

juni: här börjar det så smått bli lite mindre illamående 11+5 idag... hoppas på att det snart är helt borta! Det är ju lite jobbigt!

lena: mage redan?? Här börjar jag fundera på om det alls är nåt där inne... Men har ändå börjat med mammabrallorna för jeansen är så osköna och sitter åt...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8