Ela - Vad mysigt med småkusiner (som det heter på Åland, sysslingar kanske man ska säga här?) i samma ålder! Det blir nog många roliga stunder framöver.
Jag tycker att vi har börjat skörda frukten av att ha två barn ungefär nu, när G är drygt 1,5. De leker massor tillsammans och det nya är
1. Att Gustav flera gånger om dagen bara spontankramas med sin storasyster. Han bara går fram och slänger armarna om henne, särskilt när hon ska hämtas på förskolan. Mysigt!
2. Att Ida har börjat tokförsvara sin lillebror. Så fort vi säger till honom något, hoppar hon in med en förklaring till hans försvar. Tex idag när han puttade lite på henne och jag sade till att man inte får puttas, "Men Gustav kanske bara ville känna hur jag kändes, han tänkte nog inte putta."
Emster - Tror också att det kan vara flytten som ställer till det med rubbade rutiner ett tag. Hoppas det löser sig snart.
Lena - Jag tror säkert ni får in en BT i bilen. Vi har en VWPassat, och får in både vagnen och en del annan packning utan bekymmer. Vår EWvagn blir lite mindre än BT i hopfällt läge, jag vet för jag jämförde måtten när vi köpte, men det är nog bara marginell skillnad. I värsta fall kan man ju tex plocka av hjulen på vagnen så är det lättare att stuva packningen.