30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tack Ela!
Tack Ela!
Man kan faktsikt ha egen tvättmaskin i lägenhet också...
Otroligt impad över dig Söder som klarar av två barn själv! Här har vi hårda regler på att man bara får vara borta en kväll i veckan, och vi har ändå bara ett barn... Skickar ett allmänt krya på er till er allihopa...
Tja, man kan ju alltid ta upp till diskussion om det är ngt särskilt, det går att få undantag Men principen är att jobbar du över en kväll ryker din sociala kväll, och det är ganska bra, för man begränsar sin övertid då... Sedan jobbar vi båda två ofta hemma efter lilltjejen har somnat.
Haha, ja då skulle du få det hett om öronen!
Hej Björnes! Vad roligt att se dig!
Oj, nervöst med spiralen Precis som Emmli skriver får man faktiskt avbryta en graviditet även om man lever i ett fast förhållande och inte är 16 år... Men jag hoppas det är falskt alarm, spiral ska ju vara ett väldigt säkert P-medel. Hoppas allt väl med dina små sötnosar!
Suger också i mig era syskonvagnstips, guld! Jag lurade på att helt sonika köpa en dubbel paraplysulky och ställa en mjuklift i ena sitsen första månaderna. Men det kanske blir som en baby jogger/EasyWalker fast lite sämre bara?
Emster, vi har varit väldigt liberala med barn i vår säng, och när vi känt att det räckt har vi vant henne att sova i egen säng/eget rum eller vad vi nu velat. Jag tror inte riktigt på det där att ta ut problem i förskott och ha stränga policies för att inte få problem "i framtiden". Behöver vår dotter mer närhet en period får hon det, blir det bekymmersamt jobbar vi med det sedan. Barn kan lära om fort är min upplevelse Säkert är det lite mycket för henne nu med flytten.
Mmm, vad mycket snygga namn . Vi funderar på att ha tre förnamn precis som ni Assar, eftersom vi inte kan enas om andranamn. Men barnen får redan två efternamn så jag funderar på om det blir för långt. Någon som vet hur många tecken som får plats på blanketter och sådant? Man vill ju inte att den stackars ungen ska få byråkratiska problem hela livet bara för att vi dyvlar på henom massa namn....
Lena, om Ida heter din mans efternamn är det ju inte mer än rätt att du får välja andranamn igen