Fredrika Bremer skrev 2010-04-09 14:39:03 följande:
Mmm, vad mycket snygga namn . Vi funderar på att ha tre förnamn precis som ni Assar, eftersom vi inte kan enas om andranamn. Men barnen får redan två efternamn så jag funderar på om det blir för långt. Någon som vet hur många tecken som får plats på blanketter och sådant? Man vill ju inte att den stackars ungen ska få byråkratiska problem hela livet bara för att vi dyvlar på henom massa namn....
Få se nu.... *räknar efter*..... Mina tre förnamn blir 14 bokstäver tillsammans och så två mellanslag då, det blir 16 tecken. När jag var yngre vet jag att det var
en bokstav som inte brukade få plats när hela namnet skrevs ut (mitt tredje namn är Ulrika och det stod ofta Ulrik istället.

), men nu tror jag att allt brukar få plats, det var iaf länge sedan jag såg Ulrik.
Eller, vänta nu.... kan förstås ha att göra med att jag fick ett två tecken kortare efternamn när jag gifte mig! Då ska vi se..*summerar friskt*.. slutsats:
25 tecken kan man ha!!
Haha, ingen aning om det stämmer. Hur gör kungligheterna förresten? De har ju hur många och långa namn som helst!