• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • labilina

hej hej!
    hur mår ni alla gamla godingar?!!

nu vågar jag kika in här! har nu ikväll varit på vul och sett ett liiiitet hjärta! är bara i v 8 så mycket kan hända men nu gäller det att vara positiv!

kraaaaaaaaam!

• BjörnesMagasin

Hej igen Labi!! Och ett stort GRATTIS på riktigt nu då...!!!

Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • aigee

Labilina: kul!! Välkommen hit och grattis!!

Har inte läst tilbaka så långt och är trött.... men glad. Grillpermiär idag!  imorgon ska jag ringa bm... hade ju högt tryck redan vid inskrivningen och har haft huvudvärk flera dagar... börjar bli nojjig. vore skönt om hon sa att allt var ok!

• Billabong

Officiellt GRATTIS, Labi! Jätteroligt att se dig här!

Assar: Förstår vitsen med vagnen för er då den fungerar så bra för utesovning. Här sover inte storasyster middag mer än sporadiskt ngn gång i veckan.
    Skönt att höra att hårdhäntheten sannolikt går över, men trist att det blir skrik o bråk istället...
    Även här avgudar småkillarna sin storasyster. Hon kan få dem att skina upp på ett sätt som varken jag eller sambon kan. Och hon gillar den observanta och skrattande publiken och showar för fullt!

juni: Jag tror ståbräda kommer fungera utmärkt! Eller så vill H trampa trehjuling/cykel bredvid eller gå själv. J går redan mer än hon står på brädan hem från dagis - fast det är bara ngn km...

Ela: Ok, jag vågade inte chansa på att ha dem så. Delvis eftersom jag emellanåt inte kan ha full uppsikt över killarna hela tiden, bl.a. när jag hämtar på dagis och vagnen oftast blir kvar utanför eftersom det är så trångt därinne att den inte får plats... (idiotiskt!)
    Känner igen det där storasysterbeteendet, där de går till attack innan ngt hot ens inträffat!

Förresten, O kan gnissla tänder sedan igår. Jepp, han fick en tand i överkäken att gnugga de två i nederkäken mot... Charmigt! G är inte långt ifrån, hans spricker nog fram inatt... Sedan har vi en vacker gnisselkör att se fram emot.

• Billabong
    aigee: Hoppas det allt är i sin ordning med blodtrycket! Bra att kolla upp det direkt!
  • Piggley Wink

Ela

aigee: Usch vad läskigtmed högt tryck, jag ska vara tyst och inte gnälla över mitt låga då. Jag kanske skulle kunna få lite av dig så att jag slipper känna mig så svimningsbenägen?

GRATTIS labilina! När är bf? Jag har bf 19 nov, det måste vara rätt nära dig?

Sara: Det blir en underbar kör det

• asap

labilina - Grattis, härligt att allt såg bra ut!

Sara - Nu har Ida slutat sova middag, så vagnen går inte alls så mycket som den gjorde för ett år sedan. Men nu i vinter har vi kört dubbelvagnen till dagis också, ståbrädan rullar inte så bra i snön, och Ida orkade inte heller gå själv i snön.
    Det kanske lät som att det var mycket skrik och bråk, men så är det ju inte. Oftast leker de bra tillsammans och man hittar dem nu och då mitt i en spontan kram. Det är nog mest det att de triggar varandra så att om en är trött och ledsen så måste givetvis den andra också skrika för full hals...

• IdaVi

labilina: Grattis till lyckat VUL! Vad skönt att allt såg bra ut

aigee: Vad jobbigt för dig!  Hoppas dom kollar upp trycket ordentligt!

En liten fråga till nån som kanske har ett svar. Vet ni varför de vill veta vilket datum äggen plockades ut inför NUPP? Blir riskerna för kromosomavvikelser högre för att man använt frysta embryon som är 2 år gamla?
    Usch, börjar bli nojjig för undersökningen nästa vecka!!

Vink vink till alla! Nu ska jag slappa i soffan framför förra veckans avsnitt av Desperate Housewives

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Fredrika Bremer

Grattis Labi!! Visste inte att ni jobbade på syskon, vad roligt att se dig här

Lena, tvärtom, riskerna är lägre! De vill veta datum för ÄP eftersom riskerna har "frusits" liksom och ditt foster är ju drygt två år yngre än du! En helt fantastisk sak med FET faktiskt . Se till att de slår in det ordentligt så att du inte får högre risk än du borde.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8