• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Assar: Ja, verkligen!! Halleljuja!

juni: Usch, vad jobbigt för dig! Hoppas du kryar på dig snart!

Ego: Väntar på att RMC ska ringa så jag får veta vilket datum, för drygt 2 år sedan, som äggen plockades.
    Har munsår, huvudvärk och känner mig lite seg idag, inget kul alls!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Siggan

Måste bara skryta lite idag. Ni kommer kanske ihåg att jag gick upp 24 kg när jag var gravid med K. Och det var inte bara vatten. {#lang_emotions_innocent} Nu har jag bara 1 kg kvar till min pregravidvikt. Första gången under 60 kg. Tycker det har gått lite småsegt den här gången, men en rejäl magsjuka på långfredagen gjorde visst susen.

Någon som haft dop hemma? Vi ska döpa K i sommar. Har väntat eftersom det är lättare att samla släkten på sommaren.

en svensk tiger
  • Emsters mamma
    Siggan skrev 2010-04-13 09:49:11 följande:
    Måste bara skryta lite idag. Ni kommer kanske ihåg att jag gick upp 24 kg när jag var gravid med K. Och det var inte bara vatten.  Nu har jag bara 1 kg kvar till min pregravidvikt. Första gången under 60 kg. Tycker det har gått lite småsegt den här gången, men en rejäl magsjuka på långfredagen gjorde visst susen. Någon som haft dop hemma? Vi ska döpa K i sommar. Har väntat eftersom det är lättare att samla släkten på sommaren.
    WOW, vad duktig du är! Bra jobbat!
    Emma 090501 ~ Liten BF 100919
  • rebmetpes

tittar in

det va länge sen jag va på fl nu.
    grattis Juni, ser att du ska ha en till. va kul
    och grattis till Labi, va kul
    och va kul å se dej, det va länge sedan!!  
  • Mandra

Grattis till nya plusare!

siggan > Helt otroligt! Superbra jobbat. Börjar du komma i din gardereob då igen?

• IdaVi

Siggan: Vad duktig du är!!!

Näpp, nu har Ida och jag vikt tvättat, fixat med disk, tvättat två maskiner och rensat bland gamla tidningar. Dags att ge sig ut och få lite frisk luft!

Carpe Diem!

• asap

Siggan - Bra jobbat! Jag vill minnas att jag också var magsjuk när Ida var runt halvåret, och det fixade det sista lilla överflödet som hängde med sedan grav. Det är så man ska göra alltså, ro hem en magsjuka.
    En kusin till våra barn döptes hemma, det var jättefint. En släkting är kantor och skulle spela och sjunga, men blev sjuk och kunde inte komma. Så det blev en del improvisationer, bla så fick dopbarnets storebröder (då 4 resp 2,5 år) spela "ingångsmusiken" på pianot. De fick instruktioner innan att "spela med fingrarna, inte hela handen, inte slå på pianot, spela fint" och klarade det galant. Något att tänka på är att man inte får hälla ut dopvattnet var som helst/hur som helst, men är det sommartid är det nog fint att hälla det på något träd som barnet fått eller liknande.

Lena - Oj, kan jag skicka G på kurs hos din I? För han hjälper inte alls till lika bra som hon verkar göra.

• IdaVi

Assar: Tycker iofs att stjälper och hjälper ibland är synonymt!

Nu ska vi över till grannen och fika lite. Tror jag ska avslöja att jag är gravid...

• asap
    IdaVi skrev 2010-04-13 12:04:50 följande:
    Assar: Tycker iofs att stjälper och hjälper ibland är synonymt! Nu ska vi över till grannen och fika lite. Tror jag ska avslöja att jag är gravid...
    Ja, åtminstone verkar de under 3 ha lite svårt att avgöra skillnaden...
    Spännande att få outa sig som gravid, hoppas det blir jubel och grattiskramar.
  • Siggan

Tack för glada tillrop! Om kläderna passar? Nja, de byxor jag hade innan jag blev gravid första gången kommer jag nog aldrig mera i, så de har jag skänkt till Frälsningsarmén. Men de byxor jag hade innan senaste grav. passar nu. Och så ska jag köpa mig ett par nya jeans. {#lang_emotions_cool}

Lena: Lycka till med outandet!

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8