• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong

juni: Usch. Finns det ngt annat preparat som skulle kunna hjälpa dig bättre - och samtidigt inte påverka bebisen i magen? Mitt blodtryck blev mkt bättre sedan omkring vecka 20, så efter det svartnade det inte mer. Och jag håller med svimningskänslan brukar jag inte heller ha annars, bara att det blir svart.

• Piggley Wink

Sara: Har testat omeprazol, men mår mer illa av det än av Losec. Det är väl bara de som är långtidsverkande tror jag... Kanske får börja med gaviscon eller nåt i tillägg till Losec, läste nåt på 1177 att man kan blanda vissa.  Bläää!

• IdaVi

juni: Fy vad jobbigt att du mår sådär dåligt! Kan du inte ringa Bm och få lite hjälp på traven?

Hinner inte läsa ifatt men hoppas alla mår bra och har haft en skön helg, so far
    Vi har varit på familjebadoch om några timmar ska maken och jag på restaurang, utan Ida, för första gången sen hon föddes! Ska bli jättemysigt!

Ha en bra dag!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • IdaVi

PS. Håll gärna en tumme imorgon då vi ska på NUPP. Jag kommer vara skitnervös!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Piggley Wink

Lena gör ni både blodprov och nupp imorgpn eller är blodprovet redan kalrt? Mysigt med restaurang!

• Billabong

Assar: Du har en poäng där att det kan vara bra att kunna sitta som vuxen.
    Ja, du har rätt: gamla BHar ryker nu.

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2010-04-18 14:18:27 följande:
    Om n i behöver nya BHar så kolla in dessa: www.hogengard.se Egentligen sportbehåar men man vill ha dem JÄMT! Supersköna!
    Men sportBH vill jag inte ha mer än nädvändigt eftersom det plattar till det lilla som finns... Och den vanliga fanns inte i liten storlek nog...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8