• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Sparken

Milla - stort grattis till Lucas som blivit 1 år!! Hoppas att han snart är frisk igen.

Emster - inte roligt med matvägran! Som allt annat är det nog övergående.

Juni - hoppas att blodtrycket ändras så att du snart mår bättre igen.

Lena - Ha en trevlig middag idag och lycka till i morgon! Vet hur jobbigt det är att vara orolig.

mina tuttar var i ganska bra storlek och form innan E, efter amningen häningare och mindre, nu väldigt stora igen, bävar för hur det blir efter ytterligare en amning men jag antar att det är en del av livet.

• asap

Milla - Grattis Lucas! Nu är han ingen liten kille längre.

emsters mamma - Hoppas lilltjejen äter idag.

• Gladhannapanna

MIlla: Grattis till Lucas!

Juni: mitt tryck rasade när jag var gravid, hade sisådär 85/55.... Då var man inte kaxig! Min bm förklarade att det beror på att kärlen vidgar sig för att kunna ha den större blodmängden och att det sker innan blodvolymen ökar. När den ökar runt v 20 brukar trycket gå upp lite. Men jag hade nog inte över 100/65 ändå.

I vanliga fall har jag typ 120/75 som är alldeles normalt.

• Milla C

Är det någon som bor i närheten av Arboga som vet någon som skulle vara intresserad av att jobba som "dagmamma" de två första veckorna i maj? Jag ska på anställningsintervju på ett förskollärarvikariat imorgon (jippie !), men problemet är att om jag får det så börjar det den första maj, och maken kan inte gå på föräldraledigt förrän den 17:e...

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Grattis till 1-åringen! Hoppas det löser sig för er!

Ego: Allt såg jättebra ut på NUPP idag så nu är jag betydligt lugnare Risken för DS var 1:3800, kromosomavvikelse 13 var 1:18000 och 18 (minns jag rätt nu?!): 1:520000.
    Den lilla for omkring i magen och sög på tummen och vinkade åt oss. Så härligt att se!
    BF är 29/10 och jag lär knappast gå över tiden enligt BM. Najs!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • IdaVi

Tack FB! Tror visst det smet in en nolla för mycket på det sista talet. Men det är bra ändå

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Piggley Wink

Oj Pyttis, det måste ha varit en chock att få så lågt tryck om du brukar ha normalt Jag fick också den förklaringen, men 10 veckor till verkar sunkigt

Milla: Hur gick det med de andra tjänsterna då?

Lena: Underbart! här är det tre veckor kvar att bli nervös på...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8