• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Har haft  möte med chefen nu och inser att det bara är lite mer än 8 veckor kvar för mig att jobba. Dels jobbar jag bara 60%, sen är jag f-ledig övriga 40%. Och så ska jag vara ledig i 8 veckor i sommar och kommer nog gå hem ca 2 veckor för BF. Nice!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Milla C

Hmm, hade skrivit ett inlägg tidigare idag som tydligen försvann...

aigee skrev 2010-04-21 21:11:14 följande:
    milla: arbetsgivaren får väl lhjälpa dig med en lösning eller vänta på dig i två veckor... Annars får väl mannen stå över tävlingen!
    Maken är med i landslaget och kan inte stå över tävlingen, så det är väl till att hålla tummarna för att jag är så bra att jag får jobbet ändå .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • aigee

milla: du vet ju att vi håller alla tummar och hejar på dig! Klart att du får jobbet ändå!!!

• Emsters mamma
    aigee skrev 2010-04-22 22:18:17 följande:
    milla: du vet ju att vi håller alla tummar och hejar på dig! Klart att du får jobbet ändå!!!
    Ja Milla, här är en tumme till. Klart du är värd att vänta på!
  • Milla C
    Malin:Hej, hej!

Just nu önskar jag att arbetsgivaren kunde ringa NU och tala om om jag fått jobbet eller inte. Väntan är jättejobbig tycker jag. Speciellt som jag vet att de inte kommer ringa förrän i slutet på nästa vecka .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Billabong
    Milla C skrev 2010-04-23 12:16:22 följande:
    Malin:Hej, hej!Just nu önskar jag att arbetsgivaren kunde ringa NU och tala om om jag fått jobbet eller inte. Väntan är jättejobbig tycker jag. Speciellt som jag vet att de inte kommer ringa förrän i slutet på nästa vecka .
    Åh vilken urdålig framförhöållning! Så, de tänker ringa på torsdagen och förvänta sig att du ska ha barnomsorg på stand-by att rycka in på måndagen?!
    Skrämmande dåligt upplagd rekrytering.

Men, jag håller tummarna eftersom du verkar vilja ha tjänsten! (Och undrar vart mitt nattsuddarinlägg med tumhållning tog vägen...?)
    och vad bra om de kunde överraska och ringa redan idag!
  • Emsters mamma

Måste bara få slänga ut en fråga till er kloka mödrar här {#lang_emotions_wink}. Har idag fått besked om att vi fått plats på en förskola från 16 aug på södra sidan stan (där vi bodde förut och där vi har vår lägenhet). Detta är ju bra i teorin men nu har vi ju bestämt oss för att inte flytta tillbaka dit när lägenheten är renoverad utan sälja och istället flytta till norra sidan av stan. Får inte ställa E i kö i den kommunen förrän vi har en adress där så det kan vi ju inte göra än utan det blir ju i höst, kan tänka mig typ oktober/november. Mitt i allt detta kommer ju lillasyster den 23/9 (ja vi gjorde UL igår och sannolikt är det en tjej).

Hur sjutton tycker ni jag ska göra, när är det lämpligt att skola in E på dagis (i en drömvärld) och hur funkar det med en 1,5 åring och en bebis hemma samtidigt? Rörigt detta...

• asap

Emsters mamma - Grattis till lyckat UL och lillasyster.

Det låter ungefär som sitsen vi var i:
    Ida skulle fylla 2 i september, vi visste att syskonet skulle komma i augusti och att vi ville flytta så snart vi kunde. Vi valde att inte skola in Ida på hösten, med tanke på att syskonet skulle komma samtidigt och med tanke på att det kanske bara skulle bli en termin innan det var dags att byta fsk.
    Hon fick börja på "rätt" plats istället, efter att vi flyttat (vilket visserligen tog lite längre än vi hade tänkt), och det är vi väldigt nöjda med.
    Just när G var nyfödd var jag glad att vi inte hade dagistider att passa för Ida, och det funkade bra att ha henne hemma med oss. Hade hon redan gått på dagis när han kom hade det varit en annan femma, men vi tyckte inte att det kändes som någon bra idé att skola in henne precis samtidigt som han kom.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8