• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    asap skrev 2010-04-25 13:21:39 följande:
    Milla - Alltid härligt att upptäcka att ens 1åring lärt sig att ta sig till nya nivåer...
    Ja, hjärtat får sig en "work out" iaf .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Emsters mamma
    Piggley Wink skrev 2010-04-25 12:46:51 följande:
    Jag hade precis samma fundering ang läppglans på morgonen, men allt som förgyller en tidig söndagmorgon är BRA!
    Ja man får ta till alla trick som finns för att klara en sån tidig morgon {#lang_emotions_dreamer}
  • Milla C

Någon som läst i "fått"-tråden{#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}?

• IdaVi

Oj oj vilka morgonpigga barn ni har. Om Ida vaknar tidigt är klockan 07.30. Men oftast sover hon till 8.00 ungefär

Jobbigt att så många har problem med magarna. Jag hade massor av magkatarr förr och gjorde gastroskopiundersökningar för att försöka hitta felet. Och förmodligen beror det på en magmunn som inte täpper till som den ska. Men äter jag skapligt, dricker bra och inte stressar så funkar magen helt ok.

Tycker helgen gick alldeles för fort. Men den blev inte som planerat. I fredags skulle vi ha middagsgäster, som blev sjuka. Och ikväll skulle vi ha varit bortbjudna till kompisar och planerat Finlandsresa i sommar, men då blev deras dotter sjuk. Så vi har fått massor tid för oss själva, fixat i trädgården och varit sociala med min mamma och sambo.

Hoppas alla mår bra och får en skön söndagkväll!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • asap
    Milla C skrev 2010-04-25 17:37:22 följande:
    Någon som läst i "fått"-tråden?
    Usch!
    Jag blev helt iskall när jag såg ditt inlägg och tänkte att det var ytterligare ngn 30+are som förlorat sitt barn, så jag får väl erkänna att jag blev aningen lättad ändå, men FY! så hemskt.

Lena - Det kan vara rätt trevligt när man får oväntad tid över sådär, fast trist att vännerna var sjuka, förstås.
  • asap

Någon (som jag inte känner) hade förlorat sin sambo i någon plötslig insulinchock/hjärtinfarkt. Så nu är hon änka och barnet faderslöst.

• Milla C
    Pyttis: Vet inte om du känner Istapp, men hennes sambo gick bort när hon och dottern var på landet hos mormor. Hon hittade honom när hon åkte hem för att han inte svarat i telefonen på ett dygn.
  • Billabong

Så sorgligt det som hänt Istapp. Man påminns om att livet är bräckligt.

Usch vilka tidiga morgnar ni har!
    Vaknar något av våra barn vid 5-snåret så är det för att h*n är hungrig så då gör vi välling och sen somnar barnet om. Tur det!
    Emsters: Tur du hade ett nytt läppstift att muntra upp dig med i ottan!

Milla: Jobbigt när de börjar klättra. Jag bävar för den tiden...

Idag har sambon och en vän byggt grind till staketet mot garageinfarten så att J inte kan springa ut på gatan i full karriär. För att helt barnsäkra tomten ska även ett nät upp på insidan av staketspålarna eftersom att ribborna sitter med alldeles för stora mellanrum för att hålla barnen inne. Under den understa ribban kan de små krypa ut och i mellersta hålet kan J (och nästa sommar O & G) lätt klättra ut.
    Därefter ska vi njuta av att vara ute i trädgården mkt mer!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8