• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Apropå att slamra på morgonen så tyckte min kära make att jag "lät" i köket när jag åt fil. Det skramlade tydligen om skeden. Får testa att ha en handduk i botten på tallriken kanske!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Piggley Wink

Assar: min man är precis likadan!

Lena. Min mamma  var på koll på förmiddagen och lag låg som jag skulle med huvudet neråt. På kvällen/natten när vattnet gick hade jag vänt mig . Det blev kejsarsnitt direkt...

• Fredrika Bremer

Tack alla söta Idag fick jag godkänt på ctg och slipper komma dit på ett par veckor Skönt! Idag var nya inputen om läget att vändningsförsök med andra barnet nästan alltid lyckas (? vet jag inte, vi har väl minst 2 exempel i tråden där det inte gått) men hursom har ju bebb gott om tid att snurra runt. Hoppas de är mindre vimsiga på mvc nästa gång...

Här är det jag som är en morgonpigg plåga för min man ska jag erkänna...

• IdaVi

juni: Mamma kände när jag vände mig. Hon höll på att flytta och gick upp på en liten stege när det liksom hoppade till i hela magen

FB: Åh, vad skönt att allt gick bra idag!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Piggley Wink

FB: Vad skönt! Det kanske var intervallträning som var förklaringen då

Lena: Min mamma var på julgransplundring och dansade små grodorna med min syster, så hon märkte det inte

• Emsters mamma

FB: Så skönt att bebis har coolat ner sig!

Apropå att vakna tidigt. Imorse väckte sambon mig vid 4 tiden för att informera mig om att han inte kunde sova. Sen vaknar ju så klart E kl 5 och vill upp o leka och gissa vem som får ta det morgonpasset (eftersom mannen ju ska jobba). Så vid 05.30 när jag sätter på kaffebryggaren har han somnat om så skönt, då går det minsann bra att sova... Men snart har han semester och vi ska va på landet i två veckor, då har jag blivit lovad sovmorgon varannan morgon. Jippiiieeeee!

• Sparken

Fb - Vad skönt att allt är bra igen! Bra också att BM kollar upp ordentligt när något avviker litegrann!! Skönt!

• M73

FB; du kanske skulle försöka med lite Roger Pontare på hög volym för att skrämma runt bebben. Är nästan säker på att H behagade vända sig o lägga sig rätt när jag var på mellodifestivalgenrep o han var på scen *s*

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8