• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-04-29 08:43:55 följande:
    Elviras inre klocka är dock inställd på att vakna 05.18-22....... tjohoooo!  
    Gabriels är också inställd på 5.15-5.30. Idag var jag upp och gav Lucas en välling vid 4.45, sedan löft jag över honom till vår säng, där han knorrade runt lite innan han kom ordentligt till ro igen. Jag hade nästan somnat när det lät "Kuckeliku!" innifrån Gabriels rum 5.15. Och jag hade satt för ballkongfönstret i hallen också, så min lille tupp behöver inte ens ljus för att gala .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Tycker synd om er som har barn som vaknar så tidigt. Jag törs knappt berätta när Ida vaknade idag (pssst, det var ca 20 min sen ). Men det är iofs ganska ovanligt och beror förmodligen på att hon har feber. Sen har hon vaknat två ggr i natt också...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • IdaVi

Milla: Haha, på god väg med frillan! Vilken sötnos!!

• Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-29 09:42:43 följande:
    Milla: Haha, på god väg med frillan! Vilken sötnos!!
    Jag försökte hitta någon bild ifrån tiden när han verkligen hade "mohikanfrisyr" (han låg alltid på sidan och sov, så han skavde bort håret på sidorna medan det var tjockt och stod rakt upp uppepå huvudet), men jag hittade ingen fin. Men, ja, han är en sötnos .
  • IdaVi

Milla: Klart han är!

Apropå sötnos så var en jobbarkompis förbi med sin guddotter. Så himla söt! Lika gammal som Ida, adopterad från Afrika (vet ej var) med krulligt hår, söta tofsar och stora bruna ögon!!

Är nöjd med mig själv som ringt allergimottagningen så vi ska bli kallade på nya tester på Ida. Ska bli kallade 2 ggr/år, men de verkar ha "glömt bort oss".

F-n, går inget bra att jobba idag...

• Emsters mamma

Lena: Vilken sovmorgon! Här var det 04.48 som gällde, lyckades dock köpa lite tid genom vällingflaska i sängen och så låg hon och pratade med sina gosedjur till 05.30 men sen var det upp o hoppa!

Begav mig till vårdcentralen igår för att få diagnos på Emmas hostande som hon har på natten men inte på dan. Läkaren trodde på falsk krupp men jag är tveksam, hon har ju inga andnings svårigheter plus att jag trodde krupphosta var torr och hennes hosta låter mer rosslig. Är lite orolig att det är något astma liknande men det trodde inte läkaren. Det positiva är att hennes matvägran verkar ha lindrats lite och nu har hon till och med ätit hemlagat flera dar i rad (hurra hurra). Har sett två kindtänder på väg upp också, så matstrulet har nog sin förklaring!

• IdaVi

Emsters: Javisst, men jag fick kliva upp när klockan ringde 06.30 ändå. Maken fick dock lite sovmorgon.
    Jobbigt med hostan! Hoppas det vänder snart nu när matvägran gett med sig!

• Piggley Wink

Emster: H matvägrade när hon hade ont i halsen vid förkylning. Det gjorde ont i halsen när hon åt sa hon

• IdaVi

juni: Hej! Hur är det med illamåendet??

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C

Lucas vet iaf vad han "får" och "inte får". Han har numera enbart napp när han ska sova. Nyss kom han krypandes över golvet i vårt vardagsrum med en napp han hittat på bordet i munnen. När han fick syn på mig släppte han nappen mitt på golvet, log och kröp vidare .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8