• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Mini: Mm, var rädd för att det var något sånt. Tror det blir värre när jag rör mig och anstränger mig också. Igår krattade jag löv och böjde mig och gick med skottkärra. Idag har jag gått 4 km. Imorgon får jag nog ta det lite lugnt tror jag

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Minimalla

Lena: Inte illa jobbat! {#lang_emotions_surprised} Tyvärr är ju inte det onda någon vidare belöning, så nu har du verkligen en anledning att ta det lugnt.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • IdaVi

Mini: Det kostar att ligga på topp! Nävars, men jag är van att röra mig så nu får jag helt enkelt lyssna på kroppen tror jag

Men nu ska jag packa in oss i bilen och åka till Söderköping och kolla på Villervallakläder och äta glass. Mums!

• M73

Tack för alla skosvar Det känns ju bara lite lite med strumpor när det är så mulet o blåsigt som vi hade det i lördags men nu borde det ju bli varmare så jag siktar på barfota barn...

• malinkat

M73, jag har haft fleecade överdragssockor eller vad de nu kan kallas. De tål väta och smuts, och man spänner åt dem så mycket som behövs med ett kardborreband. Super! Nu när E ställer sig själv och knatar runt med stöd så har hon dock fått skor....

• aigee

Lena: be bm om remiss till sjukgymnasten så denne kan visa dig ett bälte. Tänk på att ta små steg, undvika trappor, att knäna ska vara ihop när du går ur bilen och sängen. hade foglossning sist men den är mildare nu och tyvärr blev den värre med tiden...

• Siggan

Lena: Ja, det är foglossning.  {#lang_emotions_yell} Sluta omedelbart att kratta löv och gå 4 km. Allvarligt talat, ta det lugnt annars blir det inte kul.

en svensk tiger
  • Fredrika Bremer

Lena, jag har haft foglossning till och från, men det har faktiskt blivit bättre senare i graviditeterna , så det finns hopp Bälte är guld tycker jag!

• IdaVi

aigee: Jag har faktiskt ett bälte hemma. Men jag trodde det var för tidigt att få foglossning

Siggan: Jo, jag får kanske dra ner lite på tempot och låta maken ta det tunga arbetet en stund..

FB: Skönt att det har blivit bättre för dig och att bältet hjälper. Har bebisen vänt på sig förresten?

Ego: Åker till Visby på fredag. Ska bli riktigt mysigt och nyttigt att åka utan Ida. Maken är hemma med henne och jag åker med mamma, mormor och ena syrran. Ska hälsa på lite släkt, gå på dansshow och njuta av världens vackraste ö!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8