• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • asap

juni - Hoppas korsetten håller saker och ting på plats.

milla - Jag såg det i tidningen i onsdags, det är ju toppen! I samma tidning stod det även att tv4 gör en tvserie i höst med Felix Herngren - "Felix stör en ingenjör", för att folk (framförallt ungdomar) ska få bättre koll på vad ingenjörer gör och vilja söka "våra" utbildningar.

• M73

Ha, stör en ingenjör är precis vad vi sysslar med här hemma jag o tjejerna 
    Undrar just när nån skall intressera sig för bibliotekarier, för utom "Sally" då. På ett av mina tidigare jobb sa vi att man borde göra en dokusåpa av det här dårhuset *s*

Kan nån förklara varför en bebis spottar ut mat med frenesi men glatt tuggar i sig papper om hon får minsta chans? Jag har försökt förklara det här för T men hon lyssnar inte för fem öre utan kastar bara lystna blickar på tidningen?

• Milla C
    asap skrev 2010-05-07 13:42:09 följande:
     milla - Jag såg det i tidningen i onsdags, det är ju toppen! I samma tidning stod det även att tv4 gör en tvserie i höst med Felix Herngren - "Felix stör en ingenjör", för att folk (framförallt ungdomar) ska få bättre koll på vad ingenjörer gör och vilja söka "våra" utbildningar.
    Ja, ni har också "Ny Teknik" hos er hör jag .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Milla - Mmm, den kommer ju med medlemsskapet i "Sveriges Ingenjörer". Det står ju en hel del kul i den, faktiskt, även om tiden att läsa noga sällan finns.

• labilina

hej,
    jag gör sorti. konstaterat MA igår..
    ha det gott

• Gladhannapanna
    labilina skrev 2010-05-08 20:52:31 följande:
    hej, jag gör sorti. konstaterat MA igår..ha det gott
    NEj! Beklagar!!!
  • Mandra

labilina > Åh vännen, varm kram. Så ledsamt

Angående febernedsättande så har vi tvärtomproblem mot er ser jag.. Ger jag Vilya suppar så får hon tarmproblem.. hon blir gasig och får ont i 'rumpan' / tarmen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8