• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

juni: Jag tycker dina värden är bra och jag skulle inte gå vidare med någon utredning. Till oss sa de att de bara rekommenderar det om man hamnar i riskgruppen runt 300. Tyvärr har jag redan glömt mina värden, jag och siffror är inte vänner
    Hehe, trevligt för din bordskavaljer att ha en snygg hylla att kolla på!

Emster: Läskigt med din sambos stress! Bra att ni tar det på allvar. Bättre att kolla upp det en gång för mycket. Och bra att han funderar på att gå vidare. Min pappa och farfar hade hjärtfel och jag är helhisipig så fort jag får lite "känningar" kring hjärtat.

Nu ska vi ta en utflykt till Biltema. Skitvädret försenar vårt garagebygge och vi har nu en grävmaskin på tomten som vi inte kan köra för det förstör mer än gör nytta i geggan

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-05-13 09:14:37 följande:
    Milla, DM börjar idag - det har varit träning innan. Meeen, som jag tror jag skrev till dig, ser han inte att han kommer att kvalificera sig med ett klubbflyg i standardklassen Det är träning för WM för hans del.
    Jo, jag funderade en del på just det i det du skrev. Jag var t om tvungen att fråga maken om T hade bytt flygplan vad han visste . E-tuna är också träning för P`s del. SM börjar om en månad.

Emsters mamma: Grattis till ettåringen! Och visst är det häftigt vilka utvecklingssprång de kan ta ibland. Inte konstigt att hon blivit klängig och sover illa .
    Hoppas att sambon din blivit sjukskriven, och att han hittar ett drömjobb redan innan han säger upp sig .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Minimalla

Ego: Nu har jag lagt in en fin profilbild på lillebror från gårdagens ul om någon skulle vilja ta sig en titt.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • aigee

grattis till fina resultat och sprattlande bebisar!!

Har bara en vecka kvar till rul idag!!! Ska bli sjukt spännande!!

juni: fick köpa amningsbh i strl H!!!! Så det finns men det är dyrt!!

• Piggley Wink

malin: Japp, det är därför det är så himla bra att Helene har börjat sälja bra BHar till oss som har lite större Det konstiga är att jag kan ha C där. Hrmmm, men sportBH ska ju sitta åt... Hoppas E mår bra väldigt snart!

Ang bordskavaljeren så hade ha liksom alla vi andra sttit och skrivit och korrekturläst dygnet runt sista tiden, så det var väl trevligt att ha nåt annat än Woed att kolla på Kul att man kan hälpa till

aigee: Du ska få en länk där det finns stora, om du behöver fler....

Ang KUB så har vi inga funderingar på att gå vidare, jag bara funderade på hur skalan egentligen ser ut. Läste på nätet men hittar ingen officiell info, men någo här på FL har skrivit att 1:20 000 är det bästa man kan få.

Jaja, nu är det dags för sängen, imorgon är det en ny dag i gruvan

• Minimalla

juni: När jag har hade gjort KUB läste jag en del i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-37/m48740182-62.html för att ha något att jämföra med.
    Har för mig att jag läst att många kliniker inte bryr sig om att mäta till mindre risk än 1:20 000, men att det finns de som fått så lågt som 1:50 000.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Emsters mamma

Tack alla för omtanken och peppande ord. Tyvärr är han inte sjukskriven (men har varot det tidigare pga utbrändhet så därför tar både han och jag symptomen på allvar). Han är dock skeptisk till vad sjukvården kan göra för att hjälpa honom pga dåliga tidigare erfarenheter. Hjälp till självhjälp och byte av jobb är nog det som vi får sätta hoppet till, samt så klart försöka lösa vår struliga bostads situation och hoppas att livet som tvåbarnsföräldrar flyter på smärtfritt...Det är lite mycket nu och jag som alltid varit "den trygga och lugna" har fullt sjå att hålla i den rollen. Undrar iböand vem som ska ta hand om mig...Nåväl idag åker jag o E till mina föräldrar över natten så då blir jag nog lite ompysslad.

malinkatarina: Hoppas era nätter blir bättre snart, skönt att hostan börjar lägga sig. Visst är det jobbigt med sån segdragen hosta, det enda man kan göra är ju nästan bara att vänta ut den.

• asap

Emster - Ta hand om er och se till att bli ordentligt ompysslad nu då.

• Piggley Wink

Tack mini!

Emster: Jag tänkte mest att en sjukskrivning kan vara ett litet andningshål för att få ork att ta beslut om framtiden. Jag har också varit där, det är därför jag pluggar till något helt annat nu... Ta hand om er, jag förstår honom precis att han inte orkar ta hand om dig och lilla E så du gör helt rätt i att åka till föräldrarna och bli ompysslad. Usch vilken jobbig situation, jag hade ju både maken, föräldrar, svärföräldrar och vänner som tog mig på allvar, och peppade mig. Vändningspunkten var faktiskt att min läkare sa till mig att han absolut tyckte att jag skulle söka mig från min arbetsplats (efter återfall ett år senare med ny sjukskrivning). Jag är så tacksam att han verkligen sa det rakt ut. Att min arbetsplats VAR GALEN, och att det inte bara var mig det var fel på. Man började ju faktiskt fundera på hur det hängde ihop...

• IdaVi

Minimalla: Vad fin har är, lillebrorn!

aigee: Vad spännande! Blir första gången ni ser pyret då? Jag har ju redan tjuvkikat 2 ggr men har bara drygt 2 veckor kvar till RUL.

Ego: Aj aj i blygbenet och så många funderingar kring dagis. Besökte ett föräldrakooperativ som kör I ur och skur-konceptet igår. De har frivillig tjänstgöring på dagiset, men man måste vara med i styrelsen 2 år och de har möten 11 ggr/år. Utöver det är det lite planeringsdagar och två stycken fixardagar. Men annars känns konceptet och intrycket väldigt positivt. Har helgen på oss att tänka klart. Annars har vi en plats på ett kommunalt dagis, dock inte vårt förstahandsval.

Nån som har erfarenhet från föräldrakooperativ och I ur och skur?

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och vila blygdbenet. Det är fullt ös här hemma med lastbilar som kommer med material till garagebygget och maken som far omkring

Trevlig helg tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8