• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • södermalm

Ah, Juni då är jag med. Tyckte väl det. Nog för att det var längesen jag var in och tiden går fort men såååå fort.... Sommarlov förstår jag att du längtar till.

Angående foglossning så gick jag nog mot strömmen och hade det faktiskt bättre den andra graviditeten. Då började jag i och för sig med bälte i god tid och var duktig på att använda det (i a f ibland).

• Milla C
    Nu har jag varit och köpt skor och sandaler till båda killarna (phew!). När jag var i skoaffären ringde mobilensom alltid när det är totalt olämpligt). Jag har fått jobb ! Intervjun jag var på förra veckan - och där de skulle återkomma i slutet av denna vecka - tyckte tydligen att jag var bra . Jippie!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Hurra och grattis här också Milla! Det var det som var meningen att du skulle slippa stressa med att börja det andra jobbet utan barnpassning. När börjar du?

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-05-18 16:03:36 följande:
    Hurra och grattis här också Milla! Det var det som var meningen att du skulle slippa stressa med att börja det andra jobbet utan barnpassning. När börjar du?
    Jag börjar första augusti. Men jag måste börja med att tala om att jag måste vara ledig 16-20 augusti för inskolning{#lang_emotions_embarassed}. Jag ska dit på torsdag för att diskutera lön och skriva papper (om vi kommer överens ), så jag får väl säga det då. Pinsamt att jag hade glömt bort att maken inte kan ta inskolningen... Jobbet är ett vikariat t om december med eventuell förlängning, så det ger en ju en viss andhämtningspaus iaf.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Vad roligt! Grattis till nya tjänsten!

Ego: Nu är det bestämt att Ida börjar på föräldrakooperativet i höst. Dock väljer vi bort tjänstgöringen, så det blir inte så "jobbigt" för oss. Men det känns jätteskönt att ha henne på ett ställe så nära där vi bor (gångavstånd) och med skogen, sjön och naturen inpå knuten

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Fialialej

juni: Jag har ett par jeans som jag nog kan ha redan nu men de känns så omoderna. Hur mycket kan hända på 2,5 år i jeansmodet egentligen? Så är jag lite för snål för att köpa ett par som jag bara kan ha ett tag med låg mudd. Har i alla fall köpt ett par svarta, tunna byxor nyligen. Smart med svart... Hmmm.. Ska nog kolla HM ändå.

Förresten så visste inte jag att MQ har mammakläder. En kollega hade handlat snygg-mammakläder där. Kul att kunna variera sig lite från HM`s sortiment ibland.

Milla: Grattis till jobbet! Va kul! Vad är det för slags tjänst? (Om du vill berätta...)

Lena: Jobbigt med sån foglossning!

• Emsters mamma

Milla: Grattis till jobbet!!!

Lena, eller ska jag kalla dig Bullen? {#lang_emotions_wink}: Tror det blir kanon med Ur& Skur dagiset. Hoppas Ida kommer att trivas. (Sa jag förresten att vi börjat kalla bebisen i magen för Ida, får se om hon presenterar sig som det när hon kommer ut också i September {#lang_emotions_smile} ).

Har äntligen bestämt mig för syskonvagn. Det blir nog en ny Urban Jungle eftersom jag vill ha delad sufflett. Hittade billigt på nätet från Holland som verkar bra (har hört andra som handlat där och varot nöjda). Sparar ca 3000kr på en ny vagn med liggdel till! Kolla här om ni är shoppingsugna http://www.babyjungle.nl 

• Piggley Wink

Fia: Bra tips med MQ, jag fick ju ett presenkort där när jag fyllde år! Jag älskade HMs linne/bomullsbyxor med mudd förra gången. Tyvärr har de försvunnit i hanteringen tills nu, men det låg istället ett par likadana militärgröna i påsen . Såå jag fick favvosar i ny färg till denna gången

• IdaVi

Va?! Har MQ mammakläder? Det måste jag spana in. Jag har fått "ärva" en hel del av kompisar. Kruxet är väl att de flesta av kläderna är för stora så jag måste nog köpa lite nytt ändå

Emsters: Vad spännande! Kanske kikar ut en liten Ida snart då. Men vår Ida skulle heta Caisa, men det kändes helt fel när hon kom. Tog oss två dagar innan vi kom på att Ida skulle passa perfekt.

Nu ska jag snart ringa MVC och se om jag kan få remiss till sjukgymnast för foglossningen. Ingen idé att skjuta på det längre..

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8