aigee: Det låter ju jättebra att det går lättare att mäta när bebisen blivit ngn vecka äldre. Förhoppningsvis ligger den även i en mer mätvänling vinkel.
Mandra: OM det är möjligt så är annars universallösningen att åka när det är mörkt ute. För i mörker blir man inte åksjuk eftersom hjärnan då inte blir förvirrad av de dubbla intrycken via synen och balanssinnet. Men. Tyvärr är det inte alltid möjligt att bara åka i mörker. Och det är särskilt svårt under den ljusare delen av året...
Apropå ingefärsthe, så levde jag på infäratabletter och ginger cookies när vi tog dykcert på Stora Barriärrevet. Det tog udden av det värsta illamåendet.
Förresten har jag vid flera tillfällen fått receptbelagd medicin mot illamående utskriven. Just den sort jag hade finns inte längre såg jag när jag nyss kollade upp den på Fass, men kanske finns det ngn motsvarande - som går att ge till barn. Fördelen med den jag fick var att jag inte alls blev så rysligt trött såsom man lätt blir av Postafen. Tabletterna jag hade hette Marzine, kan vara värt att diskutera det med BVC-läkaren som en alternativ lösning. Jag tycker det BÖR finnas ngn motsvarande variant, men vet ju inte tillräckligt om det. För tyvärr kan nog åksjukan vara kvar länge hos henne... De flesta mattas det av hos med åren, men det kan tyvärr dröja och det vore så synd om Ts åksjuka ska hindra er som familj att göra roliga saker/resor och nödvändiga vardagsmoment.
juni: Åh vad sorgligt med er hund.
Inte alls konstigt att H inte förstår. Det är först i 9-årsåldern som barn utvecklar "dödsbegreppet" fullt ut, dvs att det är oåterkalleligt och att man inte kommer tillbaka igen när man dött.
Strategin för tentapluggandet låter utmärkt!