• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong
    LaGal: Känn absolut inte att du på ngt sätt måste kommentera. Alla vi VET ju hur din vardag ser ut halva tiden. Skönt att P är hemma igen nu, och NJUT nu av det och fokusera på nuet. Glädjer mig att höra att mor och svärmor är två klippor som rycker in och ställer upp när det är för tungt.

juni: Så långt som att det kommer blod har aldrig mina UVI:er gått (vad jag minns, hade dem främst som barn och en sommaren -97). Men när jag börjat äta penicillin har det snabbt blivit bättre, så jag hoppas det blir likadant för dig. Och jag har förökt hålla tummarna för dig på tentan idag, även om det var lite trixigt under babysimmet.
    Och SÅ KUL våra grabbar hade det idag på terminsavslutningen. Plaskade och skrattade och O vinkade t o m under hejdå-visan på slutet. Vi förvånades av att båda stormtrivdes med flytvästar på sig - eftersom vi hade Js skrik och panik i minnet när hon första gången provade flytväst vid samma ålder. Som sagt, barnen är ofta väldigt olika.

Usch för så arla morgonstunder!
    Här sover grabbarna till 7-snåret och kan ofta ligga kvar (för att babbla, sno runt och även morgonbajsa) i sina spjälisar ngn halvtimme. Men sedan är det stor HUNGER hos dem båda. Fast 5 nätter av 7 är vi uppe med G och ger nattamat, ibland räcker det med lite gos men eftersom ersättning är ett säkert kort kör vi oftast på det direkt. Man är inte så villig att testa vad som funkar mellan 2-4 på natten.
  • Piggley Wink

Tack för alla tummar! Jag tror det gick bra på tentan, eller iaf tillräckligt bra mitt mål är ju att inte behöva göra om, överbetyg kommer som ett plus...

Min uvi verkar ha lugnat sig, har fortfarande ont, men i förmiddags behövde jag bara gå på toa en gång under tentan och hade inte ont! Kommer fortfarande ltie blod, men inte lika mycket som igår.

H har börjat sova vill 7.30-8 om vi inte väcker henne, det passar mig utmärkt bra nu när vi ska ha sommarlov! Förut har det varit 6-6.30 så det är superskönt!

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

juni: Bra jobbat och grattis till sommarlovet! Och vad skönt att uvi börjar ge med sig

Hmm, kålpuddingen börjar ge sig till känna. Tror jag ska undvika det innan RUL nästa vecka

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Emsters mamma
    malinkatarina: Emma fyllde precis ett nu den 1 maj så hennes strul som är just nu kan förhoppningsvis tillskrivas "ett stort utvecklingssprång" samt förstås att hon är sjuk. Sitter just nu och hör hur hon snörvlar/snarkar och hostar, hoppas att hon inte vaknar eller kräks.... Hon fick ju trots allt i sig hela kvälls vällingen den lilla matvägrerskan. Hoppas ert test av nya läggningstider funkar, känns ju hoppfullt!

Känns på sätt och vis skönt att läsa om alla er andra som har förhållandevis mer morgontrötta gostroll. Det ger hopp om en bättre framtid med mer normala morgonrutiner {#lang_emotions_smile}
  • Piggley Wink

Nu när H närmar sig tre år så har jag sagt till henne att det inte är morgon förrrän väckarklockan ringer. På helgen ställer jag inte klockan på kvällen utan gör det när jag hör att hon är på väg upp till oss {#lang_emotions_djavulsk}. På så sätt kan man få en extra halvtimme ungefär även på helgen. Men när klockan ringer har man ungefär fyra sekunder på sig att gå upp

H juni 07, syskon november 10
  • malinkat

Härligt med tenta och UVI som blir bättre Juni!

Lena;  
    Emster, kanske är det det som gäller för E också - hon är ju 14 månader..... *hoppas*
    Nu ska jag i säng. E vaknade vid 20.30 och var otröstlig. Kom på att hon inte fått välling, vi åt så sen middag. Så hon fick det då, men hade svårt att somna om. Nu har det varit tyst ett tag, jag har läst lite bokklubbsbok, och jag tror jag vågar mig på att gå i säng!
  • Gladhannapanna

Ögonen går i kors, Julia är rejält förkyld och hostar massor på nätterna. Vid halv sex tyckte hon att det var morgon....

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8