• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Minimalla

Förra sommaren gick jag i kjol mestadels, men jag hade även ett par mjuka shorts med resår som funkade trots kulan. . Idag har jag handlat bebiskläder! Inte för att det behövs (särskilt inte stl. 50 och 56). Det var både mysigt och ångestladdat. Kan inte riktigt skaka av mig känslan att något kommer gå fel om jag "förutsätter" för mycket att det kommer gå vägen. Fick också ångest över att jag inte vet vad en nyföding har på sig mitt i sommaren. De ligger väl i vagnen i skuggan? Kortärmat/långärmat? Behöver de byxor eller är det bra med en kort byxdress? Stella var ju en tjock femmånaders som svettades floder sommaren 2006 och hade nog bara någon liten tunn klänning på sig. *ångest*

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

mini: När H föddes var det 30 grader i flera veckor. Då hade hon bara kortärmad body och låg i skuggan. Du anar inte vad svettigt det är att amma i den värmen!

H juni 07, syskon november 10
  • Minimalla

Jag ammade ju sommaren 2006 och det var fruktansvärt! Jag hade ständiga mjölkstockningar och fick värmeutslag på bröstvårtorna som kliade hela tiden. Bäst att jobba på solbrännan innan, för sen blir det ju skuggan .

• Gladhannapanna

Jag köpte shorts och 3/4 brallor på Ullared när jag var gravid -06. HAde också en jeanskjol från lindex som jag nyss sålde på tradera... Shortsen finns kvar, de har enormt hög linning med en dragkejda som skulle passa i en overall!

• Piggley Wink

Pyttis: Nu när jag har sommarlov skulle man kanske ta sig en tur till Ullared. Inte så kul med en springterrorist på tre år förstås, anske får vänta tills fler är lediga.

mini: Värmeutslag låter inte kul alls, det klarade jag mig ifrån. Däremot några riktigt vidriga mjölkstockningar Den här gången SKA jag ha en bra elpump! Brösten lär vara väl förberedda för de gick upp ett kilo var i vecke 5-6 nångång. Nu har jag inga vanliga behåar som passar, bara sportbehåar

S O M M A R L O V ! ! ! !
  • Minimalla

Jag har ju c-kupa så egentligen är det inget svårt att hitta bh:ar så jag ska inte klaga, men gisses vilket hemskt dåligt utbud på amningsbh:ar det verkar vara. Och de som finns är hemskt fula. Mitt problem är ju iofs att det är så olika storlekar på "tupparna" (som stella säger) och skulle säkert egentligen behöva varsin storlek. Det har bara blivit värre den här graviditeten tyvärr. Hoppas de blir lika små sen när jag ammat klar.

• aigee

juni, tack för mail... ang shorts så finns ju mums på grönsakstorget. De har en massa fina mamma och amningskläder!

mini: kommer gå finfint! kort body i vagnen i skuggan blir bra!

Var på extra ul idag. Tänk att få se sin bebis två gånger på en vecka! Allt var fint och denna gång fick jag med bilder också! Bebben såg ut som om den låg och höll i navelsträngen med både händer och fötter!! hihi min lilla ostbåge!!!

• Billabong
    aigee: Roligt att alla mätningarna gick bra idag!

juni: Grattis till sommarlovet! Kan ni inte hyra pumpar via BB? Visserligen blev det rätt kostsamt om man behöver den en längre tid...

mini: Åh vad jag önskar att du skulle slippa denna vånda... Är det fler UL inplanerat eller ska du mer ringa när det känns som att du behöver få komma och kolla att allt är väl med lillebror? Mina killar föddes mitt i juli men jag minns inte riktigt vad jag hade på dem... G var ju så liten och tunn att han fick ha långärmat, långbent och strumpor oavsett om det var varmt eller inte. O hade nog ngt kortärmat då och då... Blir det lite kyligt i en kortärmad bodysuit eller liknande ås kan du ju lägga över en filt. Vilket jag vet att du vet och kan räkna ut själv, men skriver det ändå.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8