• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • aigee

milla. märkligt med inskolningsdag!! kör mjukvägen sedan och behöver du bra argument för den hårda vägen sedan så kan vi assistera!

vi har fått dagisplats men inte besked om vilken avdeling eller inskolningsdatum. hoppas att det inte blir jättesent!

• Marge75

Ela - du är ju inte riktigt klok - grattis!!

• Ela
    Oj, vilka diskussioner! Tack för alla grattis söta rara vänner!

Söder - Kul att kunna chocka lite.

Sara - Svarar i snackistråden (ordning och reda ) istället för BF-tråden. Ja, vi ligger ju lååååångt efter er tidsmässigt med trean så det känns ju skönt att veta att det blir en pick-nick. RUL blir den 19 juli och jag hoppas få till ett KUB-UL nästa vecka men jobbet sätter käppar i hjulet hela tiden.

Ingen behöver känna sig blond - jag har ju inte skrivit något rakt ut förutom i BF-tråden. Har haft lite svårt att landa i denna graviditet dels p g a överraskningen, dels p g a blödningshelvetet. Men nu värker fogarna och magen har snabbt kommit ihåg vilket form den ska inta så här tredje vändan så det börjar bli svårt att bortse från att jag är gravid om man säger så.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Puh! Jag är verkligen gravid. Internet hängde sig precis när jag skulle posta så jag trodde att typ det längsta inlägget jag författat sedan jag blev på smällen försvann. Höll på att börja gråta först av besvikelse, sedan av tacksamhet att det inte gjorde det.

Marge - Jag vet. Det ÄR helt galet. Galet kul och häftigt. Men galet!

Två är dubbelt så bra
  • Billabong
    Ela skrev 2010-05-31 20:58:10 följande:
    Puh! Jag är verkligen gravid. Internet hängde sig precis när jag skulle posta så jag trodde att typ det längsta inlägget jag författat sedan jag blev på smällen försvann. Höll på att börja gråta först av besvikelse, sedan av tacksamhet att det inte gjorde det. Marge - Jag vet. Det ÄR helt galet. Galet kul och häftigt. Men galet!
    Härligt att hormonpåslaget är på för fullt! Och tack för att du bjuder på anekdoten!
    Och vilken TUR att det är sådan ordning och reda på dig att du svarar i rätt tråd. 19 juli - det är ju på självaste Sara-dagen!
    Rackarns att du råkar ut för dessa eländiga blödningar denna gången också... Hoppas att det slutar upp asap så att du slipper oron.

Apropå magform - eller brist på i mitt fall - så har jag börjat öva lite enl. Tupler-metoden. Ngn som är insatt i den? För jag har konstaterat att mina magmuskler är alldeles för långt ifrån varandra och jag märker inte att ngt hänt trots mina ihärdiga försök att träna enl. Tuplermetoden när jag står, går och ligger ner... Beach 2010 ser ut att bli en tuff utmaning.
    Och innan man fått ihop magmusklerna så ska man ju inte börja med sit-ups har jag förstått efter att ha läst diverse varningar för att det då kan förvärra delningen än värre. Så trots att jag nu inte behöver oroa mig för att jag gör sit-ups "för tidigt" (oavsett om rönen/förstå-sig-påaren anser att man ska vänta 3, 4, 6 eller 8 månader efter förlossningen) så vågar jag inte börja med sådant.
    Någon som har lite bra trix och övningar mot mina delade magmuskler?
  • Ela

Sara - Blödningarna har upphört och de var inte lika illa som med R men ett par veckor höll det på. Väntan på att blödningarna skulle komma (för det förstod jag nästan) var nästan lika jobbig... Men jag har varit på två VUL då allt såg bra ut så det är bara att hoppas att det gör det på KUB med.

Noi - Och jag som trodde att du höll på att svälja tungan där. :-d Tack för grattis!

Två är dubbelt så bra
  • Piggley Wink

Noi: Har du sett att afrodite (i ettårstråden) gjort en Noi

Sara: jag har inte hört nåt om att man inte får göra situps .

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8