Ela skrev 2010-05-31 20:58:10 följande:
Puh! Jag är verkligen gravid. Internet hängde sig precis när jag skulle posta så jag trodde att typ det längsta inlägget jag författat sedan jag blev på smällen försvann. Höll på att börja gråta först av besvikelse, sedan av tacksamhet att det inte gjorde det. Marge - Jag vet. Det ÄR helt galet. Galet kul och häftigt. Men galet!
Härligt att hormonpåslaget är på för fullt!
Och tack för att du bjuder på anekdoten!
Och vilken TUR att det är sådan ordning och reda på dig att du svarar i rätt tråd. 19 juli - det är ju på självaste Sara-dagen!
Rackarns att du råkar ut för dessa eländiga blödningar denna gången också...
Hoppas att det slutar upp asap så att du slipper oron.
Apropå magform - eller brist på i mitt fall - så har jag börjat öva lite enl. Tupler-metoden. Ngn som är insatt i den? För jag har konstaterat att mina magmuskler är alldeles för långt ifrån varandra och jag märker inte att ngt hänt trots mina ihärdiga försök att träna enl. Tuplermetoden när jag står, går och ligger ner... Beach 2010 ser ut att bli en tuff utmaning.
Och innan man fått ihop magmusklerna så ska man ju inte börja med sit-ups har jag förstått efter att ha läst diverse varningar för att det då kan förvärra delningen än värre. Så trots att jag nu inte behöver oroa mig för att jag gör sit-ups "för tidigt" (oavsett om rönen/förstå-sig-påaren anser att man ska vänta 3, 4, 6 eller 8 månader efter förlossningen) så vågar jag inte börja med sådant.
Någon som har lite bra trix och övningar mot mina delade magmuskler?