• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Sara, jag testade också Tupler, men har gett upp, kör den lite periodvis, men det händer inget. Mina är efter snart 15 månader fortfarande delade.... vill också gärna ha tips! Det enda jag har är snda situps. Kanske är jag för lat och gör för lite

Juni - så är det, vanliga raka situps gör att de delade magmusklerna liksom stärks "fel", de blir då svårare att få ihop igen. I början ska man därför endast göra sneda situps, och Tupler verkar ha effekt på många..... 
  • Piggley Wink

Hur vet man om de är delade? Är de alltid det efter grav/förlossning? Vad är Tupler?

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong
    Ela: Skönt att det upphört nu! Vilken vecka är du i egentligen, orkar inte räkna själv helt, men räknar snabbt till ca vecka 11?

malinK: Jag är nog också lite för lat generellt sett. Kör mest med att konstant "suga in" magen mot ryggen... Kanske inte räcker? Har också svårt att läsa mig till träningsinstruktioner... överväger att ringa en sjukgymnast som är kunnig inom mamma-magar.
  • Piggley Wink

Då har jag nog inte det. Min mage blev platt efter förlossningen. Ska testa när jag lägger mig sen...

Sara: Gå absolut till en sjukgymnast, de jag träffat på har varit otroligt engagerade och kunniga! Här har de dessutom dropin så man behöver inte ens remiss.

H juni 07, syskon november 10
  • Ela

Sara - Vecka 13 imorgon enligt BM:s uträkning (själv tror jag att det är några dagar kortare eftersom den cykel jag hann ha var drygt 30 dagar och det låg jag på mellan T och R också).

Om magmuskler säger jag ingenting. Jag tror nämligen inte att jag har några längre.

Två är dubbelt så bra
  • Billabong

juni: Min klarade också första graviditeten utmärkt och blev platt igen snabbt. Men. Inte efter tvillingarna. Kanske var ett SF-mått på 44 cm ( ) alltför mkt att fixa till sig av sig självt? Det är lite läskigt att känna det där stora gapet mitt i magen när man testar - iaf för mig som HAR ett stort gap mellan (de förtvinade) magmusklerna.
    Ja, jag får nog ringa ngn sjukgymnast så kanske jag är i Beach 2010-form till andra halvan av augusti iaf?!

Ela: OJ! 13! Då blir väl RUL ganska sent - utifrån BMs räkning.
    Vänta du, till beach 2011 så är du i värsta (mag)formen!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8