• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Ela
    Billabong skrev 2010-05-31 22:31:58 följande:
    Och med värsta så menar jag den positiva innebörden = bästa.
    Vet du - det blir nog värsta i den ursprungliga betydelsen, men det är ok när tredje barnet är ett halvår tror jag. Men 2012 - då j-vlar!

RUL blir väl i slutet på v 19 enligt BM:s beräkningar. Inte jättesent väl?
    Två är dubbelt så bra
  • Billabong
    Ela skrev 2010-05-31 22:38:00 följande:
    Vet du - det blir nog värsta i den ursprungliga betydelsen, men det är ok när tredje barnet är ett halvår tror jag. Men 2012 - då j-vlar! RUL blir väl i slutet på v 19 enligt BM:s beräkningar. Inte jättesent väl?
    Nej, det är inte jättesent! Menade inte att det var fel, jag var nog i vecka 19 när vi gjorde RUL senast (den som är snabbräknande/kontrollräknande kan kolla i min pres. )

Ok, vi kan ta 2012 istället för att få lite bättre mariginaler.
    Jag borde kanske vara klok och ge upp 2010 och satsa på 2011 istället?
  • Billabong

Nu pausar jag ett tag och kollar på SATC tills sambon är för trött och vill sova. Då kikar jag väl in här igen. Men, då sussar väl alla andra.
    Ska se SATC2 på onsdag kväll och vill komma lite i stämning.

• Ela

Sara - Jag hade inte ens räknat ut förut vilken vecka RUL blir i innan du förde det på tal. Det går verkligen utför med kollen på varje graviditet. {#lang_emotions_embarassed} Jag är för övrigt övertygad om att du kommer att bli snyggaste trebarnsmorsan på beachen i sommar - delade magmuskler eller ej.

Jag ska också ta och bryta upp. Sova kanske är en bra idé ändå?

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack johlinn!

Nu - tandborste!

Två är dubbelt så bra
  • malinkat

Min mage är inte megastor eller så, men jag känner att musklerna är JÄTTEdelade. Får in 3-4 fingrar

• IdaVi

Delade magmuskler?! Är det inte det som kallas för tvättbräda? Eller har jag missat något?

Näpp, dags att göra sig klar för en tur till IKEA. Överskåp till köket och en hel lista med grejor ska inhandlas. Snorar vidare....

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Namaste72

Grattis Ela!

{ Mamma till världens finaste dotter }
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8