• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • asap

juni - Haha, "tårtan till festen"

Lena - Trist. Det är det enda man kan vara säker på som småbarnsförälder - det blir ju aldrig som man har tänkt sig/planerat för.

• Piggley Wink

Maken sitter fast i bilkö för att ta sig över bron hem till ön Varför är det så j-a många badjävlar som ska hit samtidigt Har ni hört att de kallas pelikaner? Det är för att de är stora i truten och skära om benen

Har gjort smörgåstårta, nu ska jag värma fluff till en av de vanliga tårtorna också... Sen blir det middag hos mormor och morfar, morfar hade en massa amerikaner på besök igår på jobbet. Som kvällsevent satt de nere på stranden här och åt räkor och skaldjurslasagne. Amerikanerna var helt lyriska över att sitta på en klippa i kvällssolen! Vore ju konstigt annars

H juni 07, syskon november 10
  • asap

juni - Är det imorgon hon fyller? Grattis i förskott till H!
    Kan tro att amerikanerna var lyriska, vem hade inte varit det! Jobbigt att pelikanerna kommer och förpestar ert paradis bara, men så är det när man bor fint.

Nu är nästan allt packat och tidigt imorgon bitti bär det av! Hej då på er, ha en bra vecka tills vi hörs igen!

• Piggley Wink

Assar: Ha en underbar vecka! Glöm inte hånglet

Tog maken mer än dubbelt så lång tid att komma hem , men nästa vaecka ska han börja nytt jobb som ligger åt andra hållet. Då behöver han förhoppningsvis inte fastna bland pelikanerna .

H fyller imorgon, och har själv sagt att hon ska slänga alla napparna då. Det ska bli intressant

• Milla C

Tittar in med en ego-uppdatering så här på morgonkvisten. Barnen tittar på "vännernas stad" :
    Vi (jag) ringde ju till förskolan angående den försenade inskolningsstarten, och de skulle "titta på det". Nå, i tisdags när maken var och lämnade G så frågade personalen om det passade oss bättre att skola in Lucas fr om den 10 augusti . Så den "mjuka vägen" fungerade alldeles utmärkt . Maken tar de flesta inskolningsdagarna, så tar jag en eller två dagar på slutet (Jag tror att det blir två lediga dagar för mig, men bara en inskolningsdag. Eftersom det är planeringsdag för alla förskolor måndag den 16:e blir nog sista inskolningsdagen den 17:e)

För övrigt upptäckte jag i går kväll att Lucas har små skrapsår på knäna. Han far omkring på alla fyra både ute och inne, och bryr sig tydligen inte ett dugg om att det skrapar lite med knäna mot stenplattorna när han kaver omkring i shorts .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • M73

Milla: härligt att det löser sig med inskolningen!
    Juni; pelikaner har jag missat, jag kallar dem badjä-ar som vanligt *s* De korkar igen allt när de skall ut ur Göteborg på fredagseftermiddagen ... kan säga att sambon är glad att han slipper knö med dem sen vi flyttade *s* Grattis till H!

• Piggley Wink

Milla: H har långa shorts (som går nedanför knäna), gärna jeansshorts så klarar sig knäna bara med en massa blåmärken...

M73: Ja, vi bor på helt fel ställe för att slippa pelikanerna...

Snart dags att fixa tårtorna inför Hs födelsedagskalas!

• Piggley Wink

Har gräslig växtvärk, dessutom bli magen hellt hård när jag ansträngt mig, är det vad som ´kallas sammandragningar? Hade inte det med H???

• Billabong

Härliga bilder, juni! Och såååååååååååå sugen jag blev på smörgåstårta! Och tårta med för all del...
    Jepp, det är sammandragningar. Obehagligt men gör inte ont.

Vad skönt att det löst sig med inskolningen av lille L i augusti, Milla! Skönt att den mjuka vägen räckte.

Rackarns, nu missade jag att önska Assar en härlig tripp på Mallis! Men, jag tror nog att semestern blir alldeles härligt skön ändå!

Lena: Trist med inställt helg-besök. Tyvärr lär det inte vara sista gången. Jag har också svårt att inse att familjen har tre högrisk-medlemmar numera vad gäller att vara friska och krya när man ska hitta på roliga saker. I nyårshelgen missade vi två mycket efterlängtade besök, dels från vänner som bor utomlands och dels från min kusin m familj som bor 40 mil härifrån...

Våra pojkar är nu inne i värsta svårsövda perioden. Båda två. Jättetrist att de kommer i säng först framåt 22. Eller ännu senare. Vet inte vad det är. Antingen en faaaaaaaaaas. Hoppas det går över fort. Helst imorgon!
    J är inne i en period med en sjuhelsickes humör men mellan utbrotten är hon alldeles ljuvligt härlig och rolig. Hon dribblar fotboll bättre än jag någonsinn lärt mig göra (säger iofs inte så mkt... då jag är ganska kass) och applåderar och berömmer mig för varje spark jag gör - såsom vi gör med henne, O och G.
    Idag när jag kom hem med hämtpizza på kvällen så var hon helt lyrisk över att hon fått ett set med hink o spade från vår härlige granne - med Hello Kitty på! J älskar numera den tecknade lilla kattungen och hon avgudar vår jättesnälle granne. Härom veckan när vi började äta kvällsmat så kom han ut på sin garageinfart för att tvätta bilen och J ville genast rusa ut och prata m honom. Jag sa att hon var tvungen att äta färdigt först. En bra stund senare var det tomt på hennes tallrik och jag frågade om hon ville ha mer mat. Men då var hon redan på språng ut genom altandörren och ropade ivrigt hans namn! Gullunge!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8