oyra: Vad härligt att se dig - det var verkligen inte igår!
Kul med fritidshus-köp/spekulationer! Och lika kul med bilsemester i Europa!
Här är vi också nära att få påbörja lyxsommar med två långlediga föräldrar. Räknar ner...
Ela: Grattis till bra resultat på KUB! (uppfattar jag det som, här erbjuds vi inte NUPP elelr KUB så jag är inte så insatt mer än via alla er här i tråden som gör sådant...
). Vilket datum har vi nu då? Julafton? Du får uppdatera i BF-listan! *Påminner*
Lena: Lycka till på RUL imorgon!
Milla: Skulle det kunna vara att han är lite, lite FÖR trött? Så att det skulle gå bättre att somna 15-20 minuter tidigare? Eller så är det någon av de där faaaaaaaaaaserna...
Ela och
söder: Rackarns! Är era små som är jämnåriga med mina redan ute på egna äventyr och går. Jag får nog sätta mina killar i lite mer träning, här går de "bara" längs möblerna och O är betydligt stadigare än G som krampaktigt håller i sig med båda händerna medan O bara låter ena handen vila mot soffan/bordet.
Jag får nog mixtra med lära-gå-vagnen och ställa in den på det mest trögrullande läget och låta dem prova den...
Nog för att tvillingar brukar vara lite sena med motoriken, men som jag förstått det beror det huvudsakligen på att de brukar födas för tidigt snarare än att de är två... Och mina killar kom allt annat än för tidigt - snarare en månad för sent!
MEN.
Min lille O sa klockrent "Mamma" ikväll. Två gånger, som upprepning efter att jag sagt det. Och sedan applåderade han sig själv!
Det har varit tendens till det ett par dagar nu men idag satt den.
Så jag förlåter honom för att han inte somnade förrän vid 21.45...
G däremot som inte somnade förrän vid 23 och inte ens försöker säga mamma, vad ska jag göra åt honom?!
Så nej, här är fasen inte över. Kvällen blev heller inte bättre av att J v ar vaken till ca 23 hon med - hon hade gått o lagt sig i vår säng och somnat medan jag gav killarna mellanmål i eftermiddags. Och sedan var det kört att väcka henne. Vet inte hur länge hon sov, men säkert 1,5 timme - och ändå var hon suuuuuuuupergrinig när hon vaknade och ville bara somna om men kunde samtidigt inte.
Charmiga kvällar. Ser fram emot morgondagen när sambon kommer hem vid midnatt pga skolresa till Liseberg över dagen... Han möts väl av minst 2 vakna barn när han kommer hem.