• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • M73

Grattis Ela!

magmuskler? vad är det för något? Jag har förlikat mig med att det blir blåval på beach 2010 med...

• IdaVi

M73: Och jag håller mig i vassen ;)

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Minimalla

Jag håller mig i vattnet

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • asap

Hjälp! Jag har inte haft en tanke på om magmusklerna har varit delade, jag har tränat på som vanligt (dvs. otroligt sparsamt, MEN med en del riktiga situps ). Kan jag ha sabbat något, eller vad? Har aldrig hört talas om Tupler. Bara Tupla. (som är en sorts choklad-bar) {#lang_emotions_tongue_out}
    Och redan på lördag ska beach-formen upp till bevis! Hur ska det gå?

• Piggley Wink

Sara: Jag kände igår och jag kan inte få ner fingret emellan magmusklerna, jämförde med makens och hans sitter ju helt ihop, men säg att det var ett par millimeter mellan mina...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: tvättbräda

Jag får också bada i vassen i sommar, magen har ju inte blivit en riktig än, utan är mest "fluffig", dvs inte så snygg i bikini . Tur vi har egen strand där bara grannarna badar...

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong
    juni: Låter jättebra. Hoppas det blir lika tätt och bra mellan magmusklerna efter nästa graviditet.

Att vara gravid under sommaren har den fördelen att man inte behöver fundera över hur magen väljer att forma sig... Å andra sidan var jag knappt på stranden de två somrarna jag var höggravid då jag höll på att förgås i värmen.

Assar:  Vad är det som händer på lördag? Det kommer säkerligen gå alldeles strålande att göra debut på playan i helgen!   Ja, såvida ni inte har 10 grader och konstant regn såsom det varit här i två dagar...
    Det händer nog inte så mkt om man gör vanliga sit-ups. Det som kan hända är väl att det blir än svårare för de underliggande magmusklerna att gå ihop -  OM de har delat på sig (vilket mina definitivt gjort).
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8