• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong
    Milla C skrev 2010-05-31 14:53:53 följande:
    Kolla in på BF-listan för den delen...
    Hoppsan! Hade helt missat att det var en ny BF-lista...

Förklarar varför Ela varit så tyst och trött senaste månaderna... GRATTIS!
  • södermalm

Jag har skrivit i listtråden, men säger GRATTIS här också!!!

• malinkat

GRATTIS Ela!!!! Tjoho! Och sovande bebis blir det!

Milla, så oproffsigt!
    Fattar inte att Elvira blivit så stor. Hon går inte själv än, men tar sig fram, upp och ned som en blixt. Har fått karaktär till tusen, talar verkligen om när hon inte är nöjd, och när hon är det också. Vi var ute och åt igår med mor och far, och oj så sur hon blir när hon inte får göra vissa saker själv (typ hålla ett stort glas med vatten själv och dricka, liiite hjälp tyckte jag hon skulle ha ;) . Det gick bra till sist, men en tallrik rök i golvet och gick i tusen bitar Haha, känner igen mig i henne Inte för att jag brukar kasta grejjer i golvet, men mer temperament än T har jag ju...
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-05-31 14:51:03 följande:
    Milla: Det verkar ju helt galet! Om du önskat 1 augusti, fått besked om 16 august och sedan får 30 augusti????? Jag antar att du pratat allvar med enhetschefen redan? Hur ska föräldrar kunna betala dagisavgiften om de inte får jobba? Det finns ju inte så många som helt plötsligt kan ta ett par veckors extra ledigt närsomhelst?
    Jag tycker ju också att det är galet, men skönt att man inte är ensam om det . Nej, vi har inte pratat med enhetschefen. Vi tänkte ta den "mjuka vägen" först och se om förskolan kan låta oss skola in honom fr om den 17:e i alla fall.
    Piggley Wink skrev 2010-05-31 15:07:03 följande:
    Hur är det med bassängbad när man är gravid? Skulle man undvika det vid någon tidpunkt? Hade helt missat Ela, har inte ens sett BF-tråden! GRATTIS      
    Du ska undvika bassängbad om slemproppen gått - och bubbelbad i slutet av graviditeten har jag för mig.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Sara: . Trodde deffinitivt att du visste Om Ela´s "situation" eftersom du skrev att du hoppades att de fick en sovande bebis .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Haha, skyller på att jag är blond eller nåt
    Grattis fina Ela!!, jag fattade inget alls förens nu.{#lang_emotions_heart}

• Gladhannapanna

Jag hade inte heller fattat att Ela ska grattas! Bamsegrattis!!!

Milla: Otroligt dåligt!!!!!  Vi fick exakt det datum vi skrev i ansökan, rektorn ringde hem och meddelade att vi fått platsen! Jag sa i telefon att vi kan vara flexibla med inskolningen om det behövs, men det var ok det datum vi skrivit.

• Billabong
    Milla C skrev 2010-05-31 17:58:04 följande:
    Sara: . Trodde deffinitivt att du visste Om Ela´s "situation" eftersom du skrev att du hoppades att de fick en sovande bebis .
    Nej, nej - jag hade inte en susning!
    Som sagt, min fyndiga kommentar om en sovande bebis för omväxlings skull, var bara en vinkling i diskussionen om hurvida ens barn kan ärva varandra eller inte...
  • Billabong

Milla: Tycker det är ytterst märkligt att ge er en dagisplats en månad senare än ni från början begärde...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8