• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Köpte lite mammakläder på HM igår, konstigt att de inte hade fler shorts??? Borde inte säsongen vara igång nu? Fick iaf tag på ett par 3/4-byxor, en top/blus och en skjortklänning. Förra gången så kom ju H ut innan det blev riktigt varmt så jag hade inga sommar-mammakläder Nån som har tips på var man hittar shorts?

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Tror förresten att min uvi varit på gång ett tag, har haft ont över blåsan, men tänkt att det varit växtvärk , jaja, idag gjorde det nästan inte ont alls att kissa!

Dessutom ska vi får två nya kylfrysar imorgon, den ena är sönder och jag lyckades övertyga reparatören om att man inte kan ha två olika brevid varandra

• IdaVi

juni: Jag har bara ett par shorts, som jag köpte på HM förrförra året. Men jag gillar inte riktigt modellen, de är liksom låga i midjan så trosorna syns både fram och bak
    Annars trivs jag bäst i kjol när det är varmt
    Skönt att få ordning på kyl och frys!!

Ego: Gör djävulskt ont i blygdbenet idag. Känns som nån sticker en kniv in i högra sidan när jag reser mig upp. Och jag som tyckte det hade blivit lite bättre annars
    Nåväl, det är ju bara 21 veckor kvar eller så

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Ja, visst är det "bara" 21 veckor kvar Jag har ju "bara" 24 eller 25.... Är i 15 eller 16 beroende på vem man frågar

• IdaVi

juni: Precis, kommer gå på ett nafs BM sa iofs att jag förmodligen kommer föda tidigare. Så kanske bara 20 veckor kvar då

• IdaVi

Skit, nu ringde de från KK och ville flytta tiden för RUL till torsdag nästa vecka (istället för onsdag). De ringde hem och pratade med maken som sa att det var ok. Kruxet är att jag inte kan gå då för jag är på tjänsteresa. Så nu försöker jag ringa och hitta en ny tid som ska passa både min och makens resor

• Piggley Wink

Lena. Stökigt när det blir så Maken knde inte följa med på KUB just för att det blev så med resor mm Hoppas verkligen det löser sig smidigt!

S O M M A R L O V ! ! !
  • Billabong

Knase: Varmt grattis här också!

juni: Fick ärva ett par shorts som jag aldrig använde, men de är från 2006... Har nog inte sett det bland mammakläderna direkt, och jag har ändå varit höggravid två somrar. Kanske PO.P har?

Lena: Jobbigt med tidbyten och smärtsamt med foglossningen. Har du fått ngt bälte än? Låter bli att dammsuga och gör allt annat med knäna/benen tätt tillsammans?

• IdaVi

juni: Jag får gå själv annars, men det är ju skönt att ha honom med. Plus att han så klart vill det, OM det går. Nåväl, de ringer väl upp snart så får vi hitta en ny tid. De kanske kan klämma in oss imorgon istället, nästa vecka är jag borta en dag och maken en dag och så ska vi till Sthlm på fredagen. Bah!

Sara: Jag dammsög liiiite häromdagen, men annars har jag outsourcat den tjänsten till maken Bälte har jag, men använder inte på jobbet då jag tycker det är obekvämt när jag sitter ner. Kanske skulle försöka göra det ändå.
    Och kniper med benen gör jag kanske inte tillräckligt

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8