• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Minimalla

Tyvärr behöver man d-kupa för de bh som juni tipsade om. Jag kollade in utbudet igår men fick acceptera att jag har för små .

Jag har blivit lovad en igångsättning under rätt förutsättningar. De vill att kroppen ska vara redo och så pass mogen att igångsättningen sker genom att de tar hål på hinnorna. Ibland leker jag med tanken att vänta ut en naturlig start, men jag vet inte om jag kommer orka. Som tur är behöver jag ju inte bestämma mig nu .

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

Men man behöver väl inte D-kupa för sportbehåarna? Har faktiskt inte kollat, brukar ha 70DD och de väller över i alla utom just de sportbehåarna nu, så de är det enda som funkar. Måstte väl köpa nya men vill inte förrän tuttarna har stabiliserats sig...

Provar med att länka här www. hogengard .se, så får vi se om någon blir upprörd

H juni 07, syskon november 10
  • asap

Lena - Jag trodde jag var safe med bara en månads förskjutning, men så visade det sig att G är större än I vid motsvarande ålder - DET hade jag inte tänkt på att det kunde hända. Så planera in barn av samma storlek också för att vara säker på att kläderna passar.

• Milla C
    Lena: Vadå planera barnen till samma månad ? Gabriel är född elva dagar efter mig i månaden - vilket naturligtvis var heeelt planerat . Men mamma hade tydligen frågat min syster hur hon och jag kunde planera in våra barn så nära våra egna födelsedagar (syrrans dotter har födelsedag två dagar innan hon själv), så då fick nästa barn bli exakt sex månader ifrån min födesledag. Också heeelt planerat .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Billabong
    asap skrev 2010-05-28 20:01:16 följande:
    Lena - Jag trodde jag var safe med bara en månads förskjutning, men så visade det sig att G är större än I vid motsvarande ålder - DET hade jag inte tänkt på att det kunde hända. Så planera in barn av samma storlek också för att vara säker på att kläderna passar.
    Instämmer! Minst lika viktigt som att själva födelsemånaden är någorlunda densamma.
    O och G är 1,5 månad äldre (fast 2 år yngre) än J - men helt annorlunda i storlek. Så nästan inget passar rätt vad gäller säsong. Och då har jag ändå TVÅ klädarvingar.
    I januari (6 månader gamla) började O ha strl 74 - vilket J hade på sommaren när hon var knappt 1 år. Kändes lite fel att klä honom i shorts o kortärmat (och söta sommarklänningar )
  • Ela

Hrmm...men då kanske vi är safe nu då. Eftersom T och R är ungefär lika i storlek i förhållande till ålder ligger de ju ett halvår i osynk och då borde det väl alltid finnas något som passar 3:an.

Två är dubbelt så bra
  • Billabong
    Ela skrev 2010-05-28 20:38:50 följande:
    Hrmm...men då kanske vi är safe nu då. Eftersom T och R är ungefär lika i storlek i förhållande till ålder ligger de ju ett halvår i osynk och då borde det väl alltid finnas något som passar 3:an.
    Ja, ni får väl helt enkelt testa om den teorin stämmer!
    Men se då till att det blir ett välsovande barn - som omväxling!
  • Ela
    Billabong skrev 2010-05-28 20:40:50 följande:
    Ja, ni får väl helt enkelt testa om den teorin stämmer! Men se då till att det blir ett välsovande barn - som omväxling!
    Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med)

- Hoppas ni på en kille nu då?
    - Nä, vi hoppas på en som sover ibland.

Två är dubbelt så bra
  • Billabong
    Ela skrev 2010-05-28 20:46:48 följande:
    Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med)  - Hoppas ni på en kille nu då?- Nä, vi hoppas på en som sover ibland.
    Klockrent!
  • Milla C
    Ela skrev 2010-05-28 20:46:48 följande:
    Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med)   - Hoppas ni på en kille nu då? - Nä, vi hoppas på en som sover ibland.
    Ja, hoppas kan man ju .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8