• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • MizzLizzy

Hej Tjejer,
    Tittar bara in en snabbis och säger hej. Har varit lite tufft på sistone, men nu har jag otroligt nog avverkat 4 veckor som gräsänka.... Hade aldrig gått utan mor och svärmor och jag ser verkligen inte fram emot nästa period...men måste försöka fokusera på nuet och njuta de 4 veckor han faktiskt är hemma.
    Tyvärr blev Fanny sjuk i fredags och det höll på att ta knäcken på mig. Jag har liksom inga extra krafter att ta till när sånt händer och man får sova ännu sämre än vanligt Har känt mig som en usel mamma vilket ger ångest osv.... Jag ringde dock svärmor i lördags som kom ner på momangen när hon förstod hur illa det var. Tur att man har en sån underbar svärmor (och mor) säger jag bara.

Jag är iaf här och läser lite då och då men är nog inte särskilt uppdaterad. Hade verkligen behövt vara här lite oftare Hoppas att ni alla mår bra. Ursäkta egoinlägget... Hoppas vi ses snart igen!

♥ Fanny ♥ 080130 ♥ Filip ♥ 091110
  • IdaVi

juni: Låter som uvi. Jag har bara haft det en gång men det gjorde hemskt ont och jag kissade också blod. Bra att du kollar upp det. Tydligen är risken att få det större när man är gravid, men jag har klarat mig hittills *ta i trä*.
    Krya på dig!

La Gallina: Tycker du är jätteduktig som klarar dig som gräsänka så bra! Och vad skönt med en förstående svärmor/mamma som avlastar dig när du behöver det som mest. Hoppas du får vila upp dig ordentligt snart så du får ny energi!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Gal: Kram på dig! Skönt att P är hemma/på väg hem nu. Njut av dessa fyra veckor och se till att vara utvilad tills nästa gång han åker!

Det var uvi, fick penicillin, men på apoteket gav de mig en annan sort än den som stod på receptet. När jag kollade på fass.se så skulle man rådfråga läkaren ang den jag fick, medan den jag skulle fått "inte hade risker...". Panik! Ringde 1177 och hon lugnade mig, skönt!

Lena: Har aldrig haft det förut, men det är ju vidrigt! Jag kissar typ varje halvtimme och imorgon ska jag skriva tenta, hur ska det gå?

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Undrar om tentavakterna gillar det Allvarligt talat så får jag nog säga till vakten innan att jag har UVI så de inte börjar tjafsa OM jag behöver gå ofta...

H juni 07, syskon november 10
  • Emsters mamma

malinkatarina: Kram till dig, vet precis hur det känns att inte få sova. Prinsessan här hemama har börjat sina dagar kl 5 sedan ett par månader tillbaka samt att hon börjat vakna mer på nätterna. Nu är hon dessutom sjuk och vaknar varje/varannan timme... Men upp kl 5 ska hon ändå tydligen {#lang_emotions_frown}

• malinkat

Juni, lycka till på tentan, hoppas uvin inte stör för mycket!

Emster, tack..... Det är verkligen blä att under lång tid inte få sova. Hur gammal är det  er sessa är? Elvira vaknar vissa nätter, andra inte, men så vaknar Alfred istället - oftast bägge två men på olika tidpunkter. Inatt vaknade E bara två gånger, men det är samma här - oavsett hur ofta hon vaknar eller hur sent hon somnat, ska hon tidigt upp.
    MEN - två kvällar i rad har vi lagt henne tidigare, 19 istället för 19.30, för att testa övertrötthetsteorien.... det har inte blivit jättemycket bättre (strax före 6, fortfarande uppvak på natten) men heller inte sämre. Och 6 är DEFINITIVT mer godkänt än 5. Så vi fortsätter och ser om det håller i sig, vågar inte ropa hej efter bara 2 dygn
  • Milla C
    juni: Håller tummarna för att tentan går bra idag (och att uvi:n har lagt sig lika fort som mina brukar göra ).

Här hemma har vi nu bytt så att maken tar nätterna och jag morgonen - vilket betyder att jag får väcka honom när barnen vill något på nätterna, och sedan försöka övertala en trött och grinig Gabriel om att det verkligen är jag som ska gå upp med honom på morgonen. Men jag slipper iaf gå ur sängen på nätterna .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

Uscha vad jobbiga nätter ni har!!! Imorse kom julia över till mig när hon vaknade runt sex. Hon gosade in sig i min famn och somnade om. Ganska mysigt även om jag itne sov mer.

Juni: Hoppas att tentan gick bra och att uvin lagt sig så att du kunde fokusera på rätt saker!

• IdaVi

juni: Lycka till idag & krya på dig!

Jobbigt med dålig sömn. I natt sov Ida hela natten, utan att hostkräkas ner sängen. Och jag känner mig så mycket piggare bara av att få EN hel natts sömn. Kram till alla trötta zombies ute i landet!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8