• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-05-24 09:11:19 följande:
    Milla: Tack för hållf-hjälpen igår! Vad gjorde man utan er underbara trådvänner?
    Eller deras män i det här fallet . Maken hälsar att det var roligt att kunna hjälpa till.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

juni: Att blocket tog slut var nog ett tecken på att det fick vara nog
    Härlig bild förresten!

Emsters: Ida vaknade bara 3 ggr i natt. Har ställt in babysången idag, hon verkar inte sjuk och är pigg för övrigt. Men hostan låter inte så trevlig.
    Hoppas våra pluttar frisknar till snart!

Milla: Mm, mycket att tänka på. Jag tar nån sån där multivitamin-kvinna-tablett som innehåller järn och en massa vitaminer/mineraler. Slinker ner med morgonkaffet, måste ju vara den bästa medicinen (kaffet alltså)

Ego: Verkar bli en öm dag. Vaknade med värk i blygdbenet. Brukar inte kännas så mycket direkt på morgonen utan komma när jag varit igång mer. Men men, idag skiner solen så det blir ut i trädgården och njuta. Imorgon ska det visst bli regn och 8 grader!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C

Måste bara få dela med mig av min lille dammsugarpojke{#lang_emotions_heart}:

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Jag har blod i urinen, det sved när jag kissade vid lunch så sved det och har svidit sedan dess. Jag har känt mig kissnödig hela em. Nu när ajg var på toa så var det lite rött på pappret . Är det uvi? Har aldrig haft det förut... Vad är det annars?

H juni 07, syskon november 10
  • malinkat

Juni, jag skulle ringa och kolla på momangen, låter som uvi (utöver blodet) och det är inte skoj om det går för långt. Bäst att få bot på det snabbt.

Säger i övrigt bara hej och att jag läser en massa men inte orkar kommentera - sessan sover till 5 sen är det morgon sen alldeles för länge tillbaka. Återkommer sen
  • Piggley Wink

malin: ringde dem direkt men de har inga tider idag. Återstår dropin på jourcentralen från17 till 22.  Men före 17 ska jag hämta på förskolan. Måste fixa barnvakt så att jag kan åka dit sen för maken är borta till imorgon kväll. Antar att det är läge att ta med urinprov...

• malinkat

Yes. Jag har för mig att när jag åkte in med ett prov så sa de åt mig att hålla det kallt.... typ en kopp med kiss med isbitar i påse runtom Men hör med dem först!

• Piggley Wink

Jag har ett sånt rör från MVC att ta med det i, men det får nog bli en kylklamp också i denna värmen. När jag ringde till vc så sa de att det bara fanns dropin på jourcentralen, men när jag ringde 1177 fick jag en tid - på samma ställe . Så nu har jag en tid kl 18.15, ska bara fixa barnvakt också...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8