• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • M73
    Milla C skrev 2010-05-28 10:23:52 följande:
    .Men du - inte har väl H hunnit bli sex år ?
    eh.. nej... klart hon inte har - det är jag som snurrar till det som vanligt. skulle skriva föddez 06 från början o det satt visst kvar i fingrarna. Fast ibland känns hon väääääääääldigt stor skruttisen
  • M73
    Ela skrev 2010-05-28 20:46:48 följande:
    Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med)  - Hoppas ni på en kille nu då?- Nä, vi hoppas på en som sover ibland.
    bra svar!
  • IdaVi

Aha, så man måste även planera in att få ett barn i exakt samma storlek {#lang_emotions_dreamer}

Ela: Jag har också beställt ett sovande barn. Iaf på nätterna

Nu ska jag ta hand om en liten dotter som är knallröd i rumpan och underlivet och vrålskriker när man byter blöja... Inte konstigt med tanke på dagens bajsattacker

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Lena: Aj! Stackars Ida !

Igår var mina svärföräldrar här. Svärfar ringde i förrgår eftermiddag och frågade vad de skulle köpa till Lucas, eftersom de köpt ganska dyra leksaker till Gabriel. Jag föreslog (lite på skämt) en Tripp Trapp-stol. I går ringde svärfar och frågade om vi ville ha en gul, grön eller naturfärgad . Så när de kom hade de en helt ny stol till Lucas med sig - och en grävskopa och ett modellflygplan till Gabriel. Trevligt med sådana presenter tycker jag .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Mm, det är bara att smörja trots vrålskriken
    Oj, vilket lyx! Vad blev det för färg på stolen då?? 

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-05-30 20:26:12 följande:
    Milla: Mm, det är bara att smörja trots vrålskriken Oj, vilket lyx! Vad blev det för färg på stolen då?? 
    Gul .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Usch för röda rumpor, men härligt med presenter som barnen verkligen behöver!!

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8