• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • södermalm

Sitter de däringa magmusklerna som delar sig nedanför naveln eller? Huhhh...vågar nog inte känna efter. Även om jag gått ned bra i vikt så är liksom huden och annat där i kring intre riktigt bikinivänliga efter två täta graviditeter.

Jag kan tipsa om "Plankan" och olika variationer på den. Tror den är skonsammare men ändå mer effektiv mot just kvardröjande gravmagar.

Ela- ja, du chockade rejält. Även om jag själv har gått från 100 % inga mer barn ned till typ 80 % kändes det så främmande så oj oj oj....Men när du skriver blir man nästan lite avis i alla fall. Jag skulle också beställa en som sov (och gärna en flicka, men tretal i pojkar skulle inte göra något det heller). Men.....nej,,,,jag tror vi stannar där vi är, i a f för den närmsta framtiden och sen är jag nog för gammal och bekväm kanske.

Imorgon åker jag till London (igen...eller förra gången blev ju inställd) - den här gången kommer jag dock sakna killarna otroligt. Förra gången var jag ju desperat att komma iväg från mammaledighet och allt, men nu känns det nästan lite jobbigt....

Kalle vet att mamma skall och "hoppa" med mina kompisar som han känner. Jag frågade vad han önskade sig och han tänkte en stund och kom fram med "mössa". Öhhhh....han trodde också att Lukas önskade sig en. Var får de allt i från?

• Piggley Wink

Sara: Grejen är att magen ännu inte ser gravid ut, den ser bara "fluffig" ut Det kanske löser sig tills det blir varmt i vattnet...

Söder: Härligt med tjejhelg!

H juni 07, syskon november 10
  • Gladhannapanna

Apropå fluffiga magar, hur ska man kunna känna om musklerna är delade när de är så mjuka och otränade och täckta av "fluff"????

• Billabong
    söder och pyttis: Alla svaren på era frågor (var och hur man känner de delade musklerna) står i tråden jag länkade till. Lägger in länken igen: www.familjeliv.se/Forum-5-276/m51956039.html

söder: Hoppas du får en toppenhelg i London!

juni: Då får hålla dig i vattnet tills magen ser ordentligt gravid ut!
  • asap

Sara - På lördag drar vi till Mallorca, så jag hoppas verkligen vi slipper 10 grader och konstant regn... Idag är det riktig sommar här, så det skulle kanske funka att beach-debutera även om vi stannar hemma.

• IdaVi

Fluffigt är väl snyggt? Jag har passerat fluffigt nu och består  mest av en stor kula, med lite fluff här och där.

Eller som mammas, alltför ärliga, granne se:
    Det är inte bara magen som växer ser jag. Du börjar även bli fet över arslet!!

Jag kontrade naturligtvis med att fråga vilken månad han var i eftersom hans kula är större än min!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Även om det nu råkar vara så att jag lagt på mig över höfter och rumpa behöver man ju inte kommentera det. Speciellt inte med tanke på att jag haft förvrängd kroppsbild...

Nåväl, jag skiter i honom. Var tvungen att skriva av mig bara

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Assar: Mallis låter underbart! Ät lite tapas åt mig är du snäll!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Billabong
    Assar: Åh vad härligt med en tripp till Mallis? Har funderingar på att bege oss dit om ganska exakt ett år, dvs innan grabbarna fyller två år och börjar kosta mer än 300 kr vardera att ta med. Vart ska ni? Stannar ni en vecka eller två.
    Och nu är jag inte lika avis på dig som jag vore i början av veckan. Här var det plötsligt strålande solsken och 22 grader varmt idag! Betydligt bättre än gårdagens 9 grader och konstant regn.

Lena: Bra replikerat åt ohyffsade grannen!
    Och självklart är fluff snyggt! Se bara på alla Maes konstverk på FB!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8