• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Assar: Klart det blir hångel!

Apropå hångel så påpekade jag lite fint till maken att det vore mysigt med lite mys innan magen blir för stor (om ni förstår vad jag tänker på?) Men han är så rädd för att mosa den lilla bebisen och törs knappt ta på magen så det blir dåligt med hångel med tillbehör

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Gladhannapanna

Lena: Ni får väl hitta positioner som inte klämmer magen, förför honom helt enkelt!

Fast min man har itne heller haft så stor lust när jagv arit gravid, vilket jag tyckt varit bra!

• IdaVi

Pyttis: Får skippa missionären Men jag måste erkänna att även min lust dalar lite när jag är gravid. Är ju så in i bomben trött

• Piggley Wink

Heja Lena, bra svarat! Såna grannar ska hållas kort!

Sara: Japp, i vattnet eller vassen blir det bad i sommar

Pyttis: Då ska jag kolla vacc till H, hon fyller ju tre på lördag.

H säger att hon ska sluta med napp då, undrar hur det ska gå Hon är mer kär i dem än någonsin. Iofs gör det att JAG definitivt har tröttnat på napptjat, så det ska bli skönt att avsluta det kapitlet! Idag frågade maken vad jag har i magen "en bebis" svarade H, vi har inte berättat nåt, men hennes dagiskompis mamma är gravid så kanske det är därför hon svarade så? Vi blev verkligen helt förvånade

Assar: Skönt att "ta med tårtan till festen", man vet ju vad man får då

Ang sex så är jag inte heller supersugen, men sist kom suget tillbaka när jag slutade må illa, kanske det händer snart?  uvi ökade ju inteheller suget direkt Känns fortfarande lite svidigt när jag går på toa, ska ta ny odling nästa vecka, så vi får väl se då. penicillinet jag fick passade iaf till den bakterien det enligt odlingen var, så det borde ju vara OK nu.

H juni 07, syskon november 10
  • Minimalla

Mys, vad är det? Tror jag har glömt bort hur man gör. Svårt att känna sig sugen när man har ont och är svullen överallt (inte minst i de nedre regionerna). Maken verkar dessutom skräckslagen inför att röra vid mig. Tycker mest vi går runt och är trött och sura, så vi skulle nog båda må bra av en rejäl omgång .

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • malinkat

Haha, ni e ju för roliga!  Önskar dig massor av hångel, Assar (föredrar också min man framför en inoljad strandraggare), och att Lenas och Junis lust ökar, och att Mini får sig en rejäl omgång!  
    Under första graviditeten var jag nymfoman, andra var jag rätt trött...... nu börjar lusten öka med årstiden! 

• IdaVi

Apropå annat sorts mys, dvs lite roliga aktiviteter tillsammans så har ju naturligtvis Ida 39,5 graders feber nu när vi ska åka till Stockholm över helgen och på 40-årsfest. Så himla typiskt! Får se om vi kommer iväg, eller om vi åker imorgon istället.

Skönt att det är fredag iaf! Önskar er alla en mysig helg

• IdaVi

Totalego: Blir ingen Stockholmstripp för oss. Idas feber har stigit till 40,1 nu så det känns inte bra att dra med henne upp till en varm lägenhet och tvinga med henne på fest när hon inte mår bra. Tråkigt, men så är det ibland...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8