Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Morrn och tack för ny tråd

Milla, HUA för magsjuka!!!! God bättring till er!!
  • malinkat

Men uscha för magsjukor, bort med dem! Hoppas alla sjuklingar kryar på sig snart.

Knase, ja härligt att få lite semester på köpet, också få en känsla för Guldklimpens hemland, lära känna varandra,ta en massa bilder etc. Tror det blir fantastiskt!! Men som Sara säger, vem kan vara borta 6-12 månader?? DET är länge!
  • malinkat

Förresten försöker vi få kidsen att sova i samma rum - första natten var INGEN succé!!

Tog 30 min att få dem att somna mot normala 0 minuter, men det är ju ändå ok. Men så vaknade Elvira kl 1 och somnade inte om förrän efter 3 och vaknade igen 4, somnade om och vaknade 6.30. Alfred vaknade ju också, honom skickade jag in till pappa så tog jag hans säng. ZzzZzz, men än kan vi ju inte ge upp...!
  • malinkat

Siggan & Sara, själva läggningen tycker jag ändå funkade rätt ok - det var uppvaket på natten som blev jobbig, eftersom den var så utdragen och Alfred vaknade. Men vi hoppas hon vänjer sig!

Milla, åhh vad jobbigt, hoppas ni frisknar till på momangen!
    Nu hinner jag inte mer - hör att E vaknar i vagnen så vi ska ut i vårsolen igen
  • malinkat

Emster, fyyyyyy vilken sits!!! Hoppas allt flyter på i lilla lägenheten, trots allt

Juni, tack för uppmuntran De sussar nu, hoppas det håller i sig!!
  • malinkat

Söder, så har jag också tänkt, med min Spanienresa Du vet, jag ser till att han har alla tel-nr, kanske stoppa ngt extra i frysen, blablabla. Inte för att han bett om det alls, men tja...... och jag kommer att ha barnen själv massor i sommar, min make är ju liksom Milla segelflygare och han ska flyga tävling i sommar = många veckor borta. Så jag ÄR värd min resa, utan tvivel. Ändå finns de där tankarna.... typiskt!

Regler har vi inga här. Vi är bägge mycket hemma till vardags, vi gillar det båda två. Jag pyser iväg och tränar ibland, han ut och joggar ibland, sen är det mer jag än han som hittar på sociala saker. Och ikväll ska jag rida faktiskt!! Han tycker att jag har "mer rätt" att komma ut med tanke på att jag är hemma hela dagarna men så vill jag heller inte se på det - vill att vi båda kommer ut lite. Vi kollar bara av med varandra först att det passar just den kvällen.
  • malinkat

Juni, ja det är ett nytt ställe - de vill hur som att man börjar i nybörjargrupp första gången, men jag hoppas det inte är första gången de sitter i en sadel ialla fall Tyvärr har stället inga uteritter så vi får se hur det känns, om jag ändå vill rida där fortsättningsvis en gång i veckan eller om jag ska hitta något annat. Blir lite krångligt när man bor mitt i stan och inte vill åka alllt för långt en vardagkväll

• malinkat

Stort GRATTIS igen till dig Emmli, lilla Juni är underbar! Inte kul med brösten dock, hoppas det ger med sig snart!

Ela, härligt med syskonlek! Och bättre sömn!!
    Pyttis, jobbigt med allergi.......
    La Gal, grattis till lägenheten! Min käre make är borta längre stunder periodvis. När jag var gravid med Elvira var jag hemma 6 veckor med Alfred medan han var på forskarresa i Arktis, när E var nyfödd nästan var jag hemma hos mamma och pappa i 3 veckor medan T gjorde klart inför flytten till Hamburg - då var jag ju tekniskt sett inte ensam och fick massa hjälp, men man har ju hela ansvaret själv - och alla nätter......  Nu i sommar ska Thorsten flyga segelflygtävling och då åker jag med barnen till Sverige igen, det blir nästan en månad.... och visst vänjer man sig, men kul är det ju inte, rätt tungt. Minns bara första tiden i Hamburg när vi inte hade dagis till A och jag gick hemma med bägge barn själv under dagarna i 3-4 månader. I början kivades vi nog en hel del jag och A.... sen hittade vi rytmen Hoppas du också hittar en bra rutin!
    Elvira har ätit som en häst i helgen, jösses, hur får allt plats????? 
  • malinkat

Hej Björnes! Vet du att mina trådar klipptes så korta (för att T tyckte han kände dem och det gjorde honom ju lite nojjig...;) att jag inte kände dem sist, och det är samma denna vända. Tycker att jag har mer "gravidkänslor" kring menstid med spiral än utan. Hoppas du får ett besked som kan lugna dig!

hinner inte skriva mer nu - bara att E har gått upp massor och blivit såååå rund om kinden , hihhihi! Verkligen en äta-period just nu!

Imorrn åker jag från Danmark till Hamburg och sen på söndag startar ridresan i Spanien!!!

• malinkat

Grattis Tessanu, härlig påskpresent Snusa på ni

Tack alla för önskningar om trevlig resa - jag är nästan färdigpackad och ska snart avnjuta min solokvistkväll med ett glas vin och lite chips för en gångs skull Inte så bra för vikten, meeeeen......! Jag har semester!!! Wohoooo! Imorrn bitti pyser jag så ska jag försöka läsa ikapp när jag komemr tillbaka om en vecka
    kram!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8