Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jo visst tänkta jag att det var verkstad på gång, men jag visste inte att det blivit fullträff än

• malinkat

Tänkte nog också att det inte var så länge sen du opererades och att du då nog inte var gravid Hoppas i övrigt att tröttheten försvinner snart, det är pest och pina! Jag var trött och lite illamående första halvdelen av graviditeten med E, men det blev hela tiden lite bättre. Sen var man ju mer fysiskt trött i slutet eftersom man blev tung och inte hade så många tillfällen att vila ordentligt. Ska ni kolla om det blir en syster eller bror?

Elvira hade en dålig natt inatt, är ju sällan det är så illa nu för tiden, men nu har hon haft två sådana under en vecka. Somnar gott ca 19.30 och vaknar runt 23, sen somnar hon inte om ordentligt förrän ca 02. Och så upp runt 6 igen ( istället för 5.20 ) Maken skulle egentligen till flygklubben idag, men valde tacksamt själv att stanna hemma, så jag har vilat med Alfred som nog kommer ha svårt att somna ikväll, men det var det värt.
    Och Elvira fortsätter att verka större för varje dag - dricker ur sugrör (tog lååång tid för A att lära sig det) försöker snyta näsan, bygger med klossar, vill bygga lego men får inte till det, står längre och längre stunder utan stöd och väger massor I augusti har vi dagisplats till henne (och förhoppningsvis jobb till mig.....) och jag ser redan nu att hon kommer älska det!
  • malinkat

Juni, vi kollade kön bägge gånger. Vet inte, jag tycker nog inte att det är så "spännande" eftersom det ju bara kan bli en av två saker . Tyckte det blev mer personligt att kunna kalla magen för Han eller Hon. Med Elvira tror jag också att Alfred drog stor fördel av att få veta- då hade vi dessutom namnet klart. Det blev inte så abstrakt, vi pratade mycket om Elvira, lillasyster etc. När vi kom hem från BB var det första han sa "Där är hon ju!"  Meeeen, tycker man att det finns en spänning i att vänta, ska man ju såklart göra det - bebben blir nog välkomnad ändå

• malinkat

M73, jag har haft fleecade överdragssockor eller vad de nu kan kallas. De tål väta och smuts, och man spänner åt dem så mycket som behövs med ett kardborreband. Super! Nu när E ställer sig själv och knatar runt med stöd så har hon dock fått skor....

• malinkat

Oooh, ljuva foglossning....  Fick också det bägge gånger, tidigt med Elvira dock. Bälte nästan jämt..... Hoppas det inte blir för illa för er tjejer!

• malinkat
    Min lilla tjeja är inte alls sig själv idag. Feber inatt och sov kasst, och hon är så himla trött och slö. Inte konstigt, kanske, men hon har sovit nästan hela f.m, de få stunder hon är vaken vill hon bara sova igen. Har suttit mage mot mage med mig långa stunder, nu ligger hon åter i sängen. Ingen superhög feber och jag vill vänta med att ge alvedon, febern har ju ett syfte också. Men tidigare när hon haft feber har hon ju velat leka liiite i alla fall. Nu säger hon inte ett knyst Vet att det fortfarande är tidigt på dagen och natten säkert gett trötthetssviter, men man känner sig ju så hjälplös!
    Visst måste det vara bra att vara ute dock? Tänkte hämta A gåendes som vanligt och kanske stanna till vid lekplatsen med honom. Svårt att veta hur man ska klä henne bara - soligt och varmt i solen, men kyligt i luften....
  • malinkat

Juni, kan inte låta bli att fnissa När jag upptäckte att jag var gravid med Alfred hade jag köpt en klänning till vårt bröllop Behöver jag säga att jag fick köpa en ny? Var då i v 16 tror jag.

Mini, förstår att Stella fick sig en chock! Hoppas lillebror börjar röra sig mer åt rätt håll så du kan känna dig lugn. Inte märkligt att du hela tiden vill ha bekräftelse där innifrån!
  • malinkat

Juni och Mini, härligt med lättande resultat och livliga bebisar!!

Mini, hoppas det löser sig utan komplikationer med njurbäckenet, och att du får höra lugnande berättelser från andra. 
    Jag minns faktiskt inte våra siffror på KUBet, bara att det såg väldans bra ut
    Elvira fortsätter att vara risig och ha risiga nätter - nu är det hosta och snor, och hon har varit superduper-grinig heeeeela dagen stackaren. Men eftersom det inte blev flygväder för Thorsten idag här ute på segelflyplatsen tog jag mig till ett shoppingcenter och köpte bikini, födelsedagspresent till Thorsten, sommarbyxor som är supersköna och lite annat smått och gott
  • malinkat

Milla, DM börjar idag - det har varit träning innan. Meeen, som jag tror jag skrev till dig, ser han inte att han kommer att kvalificera sig med ett klubbflyg i standardklassen Det är träning för WM för hans del.

Juni, kan förstå att du fnissade lite Över DD/E måste det vara svårt att hitta bra BH:ar? Jag har 70D och tycker det ibland kan vara svårt (även om det blivit lättare nu när de inte är lika fylliga, hmm hmm..... inte lika snyggt utan BH dock )
    Emster - sunt tänkande att ta hälsan på allvar - jobbsitsen löser sig ska ni se! Ta hand om livet, det är skört!
    Här är nätterna fortfarande kassa, men hostan börjar avta redan Hoppas hoppas att det lagt sig lite med sömnen tills att jag kommer till Sverige, annars kommer jag vara helt färdig efter nästan en månad själv med dem!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8